kerran1980
Medlem
Hej.
Mina föräldrar åkte nyligen på en Fritidsresor charter ARN-LPA och det var Norwegian som utförde flygningen med 737-800.
Planet gick 06.00 från ARN och flygtiden var nästan 6h
Väl i luften på inleddes frukost serveringen, de flesta av de 186 passagerarna hade bokat extra måltid för 180 kr.
När väl frukostbrickan levererades var den djupfryst(!!!) och helt omöjlig att äta.
Tydligen hade det blivit något missförstånd mellan Norwegian och deras cateringbolag.
Det värsta var att Norwegian kabinbesättningen(svensk) inte på något sätt förvarnade och beklagade det inträffade via högtalarsystemet, trots att besättningen måste ha känt till det. Inte ens när den djupfrysta frukostbrickan delades ut sa besättningen något. Det var först när flera passagerare frågade vad i hel*ete som skett med frukosten som något svar gavs.
När en passagerare undrade om inte Norwegian åtminstonne kunde bjuda på te och kaffe när frukostbrickan(som de betalt för) var stenhård, iskall och oätlig kom det korta svaret att det var otänkbart.
Under all kritik tycker jag.
Fritidsresor lär få många reklamationer från djupt missnöjda passagerare.
Mina föräldrar åkte nyligen på en Fritidsresor charter ARN-LPA och det var Norwegian som utförde flygningen med 737-800.
Planet gick 06.00 från ARN och flygtiden var nästan 6h
Väl i luften på inleddes frukost serveringen, de flesta av de 186 passagerarna hade bokat extra måltid för 180 kr.
När väl frukostbrickan levererades var den djupfryst(!!!) och helt omöjlig att äta.
Tydligen hade det blivit något missförstånd mellan Norwegian och deras cateringbolag.
Det värsta var att Norwegian kabinbesättningen(svensk) inte på något sätt förvarnade och beklagade det inträffade via högtalarsystemet, trots att besättningen måste ha känt till det. Inte ens när den djupfrysta frukostbrickan delades ut sa besättningen något. Det var först när flera passagerare frågade vad i hel*ete som skett med frukosten som något svar gavs.
När en passagerare undrade om inte Norwegian åtminstonne kunde bjuda på te och kaffe när frukostbrickan(som de betalt för) var stenhård, iskall och oätlig kom det korta svaret att det var otänkbart.
Under all kritik tycker jag.
Fritidsresor lär få många reklamationer från djupt missnöjda passagerare.