Senaste nytt

Usel service på Norwegian Stockholm-Las Palmas

Hej.
Mina föräldrar åkte nyligen på en Fritidsresor charter ARN-LPA och det var Norwegian som utförde flygningen med 737-800.
Planet gick 06.00 från ARN och flygtiden var nästan 6h
Väl i luften på inleddes frukost serveringen, de flesta av de 186 passagerarna hade bokat extra måltid för 180 kr.
När väl frukostbrickan levererades var den djupfryst(!!!) och helt omöjlig att äta.
Tydligen hade det blivit något missförstånd mellan Norwegian och deras cateringbolag.
Det värsta var att Norwegian kabinbesättningen(svensk) inte på något sätt förvarnade och beklagade det inträffade via högtalarsystemet, trots att besättningen måste ha känt till det. Inte ens när den djupfrysta frukostbrickan delades ut sa besättningen något. Det var först när flera passagerare frågade vad i hel*ete som skett med frukosten som något svar gavs.
När en passagerare undrade om inte Norwegian åtminstonne kunde bjuda på te och kaffe när frukostbrickan(som de betalt för) var stenhård, iskall och oätlig kom det korta svaret att det var otänkbart.
Under all kritik tycker jag.
Fritidsresor lär få många reklamationer från djupt missnöjda passagerare.
 

Trox

Medlem
Nog för att norrmännen gillar kall mat, men detta var kanske att ta i.

Ingick inte ens kaffe i frukosten för 180 kr?
 
Bröd, yogurt, smör, marmelad och apelsinjuice ingick i frukosten.
Te/kaffe/läsk kostade extra.
180 kr omfattade dels frukosten och en måltid på hemresan ingick också i priset.
 

fcx

Medlem
Jag minns min barndoms dagar när man kunde köpa fryst apelsinjuice på burk i affären (för så eländigt var det på den tiden). Kanske ska åka charter med Tjossan Air bara för upplevelsen, undrar om man kan få en liten madeleinekaka till den frysta juicen?
 

Alx

Medlem
Otroligt svagt att de inte gjorde vad de kunde för att minimera besvikelserna den uppkomna situationen givetvis ledde till. Kompensation m.m. måste ju som alltid hanteras i efterhand. Men jag tror att ett rakt och ärligt "det har gått på tok med frukosten vilket vi djupt beklagar...." Följt av "självklart bjuder vi på kaffe/te/varm choklad idag" hade gett många ett helt annat intryck och kostnaden för Norwegian hade varit obetydlig.

Tyvärr är det väl personalens alltmer begränsade befogenheter att göra avvikelser från flygbolagens policys som gör att inte ens de självklara lösningarna går att ta till för att rädda upp en situation så gott det går.

Hoppas att hemresan blir bättre och att Fritidsresor förstår att de inte kan ta betalt för det de har sålt.
 
Otroligt svagt att de inte gjorde vad de kunde för att minimera besvikelserna den uppkomna situationen givetvis ledde till. Kompensation m.m. måste ju som alltid hanteras i efterhand. Men jag tror att ett rakt och ärligt "det har gått på tok med frukosten vilket vi djupt beklagar...." Följt av "självklart bjuder vi på kaffe/te/varm choklad idag" hade gett många ett helt annat intryck och kostnaden för Norwegian hade varit obetydlig.

Tyvärr är det väl personalens alltmer begränsade befogenheter att göra avvikelser från flygbolagens policys som gör att inte ens de självklara lösningarna går att ta till för att rädda upp en situation så gott det går.

Hoppas att hemresan blir bättre och att Fritidsresor förstår att de inte kan ta betalt för det de har sålt.

Exakt!
Ibland sker det misstag och det är mänskligt att fela.
Det som är under all kritik är att Norwegian inte beklagade och bad om ursäkt för det inträffade.
Personalen delade ut iskalla frukostboxar och låtsades om ingenting...
 

Agö

Medlem
Det här är väl ett solklart fall för reklamation. De har fått en felaktig produkt. Bara att begära tillbaka pengarna och dessutom kräva kompensation.
 

Nystrom

Medlem
Står det ingenting i det finstilta om att uppvärmning av maten kostar 150 kr extra då DY har för vana att ta betalt för allt utöver transporten? :D
 

MarcusC

Medlem
Låter som man bättre köper frukost med sig om man flyger DY då...En bättre frukost från cafe airside borde man kunna få för 100:-?!
 
Toppen