Senaste nytt

Säkerhetsdemonstration Air Asia

twiggs

Medlem
Hmmm kanske lite roligt men nu kommer jag och är lite tråkig. Here we go...

Är inte SAS* (för att inte tala om Lufthansas!) version nog så bra då man visar på att det är seriöst det man sysslar med. Ungefär samma tänk som att man presenterar flight däck med både för- och efternamn (alternativt kapten Efternamn) men kabinpersonalen med bara förnamn – rollerna ses inte riktigt ha samma effekt på flygsäkerheten vilket jag kan förstå för flygovana resenärer. Tycker faktiskt att man ska visa på det seriösa med säkerhetsdemo, inte minst för att det kan förekomma flygrädda pax ombord och bara för att visa lite pondus inför passagerarna att man inte är kaffetant ombord :)

* Inte rap-versionen á la Pia från SK903 ;) Her rapper SAS-personalet - Utroligt men sandt | www.bt.dk
 

twiggs

Medlem
en liten OT det var nog inte SK 903

Med "Pia från SK903" menade jag från Love is in the Air-flighten. Och bara för att man tjänstgjort på en viss SK903 så innebär ju inte det att man inte har möjlighet att ha fler arbetspass, om än på andra maskintyper och helt andra destinationer :)
 

011430121

Medlem
Med "Pia från SK903" menade jag från Love is in the Air-flighten. Och bara för att man tjänstgjort på en viss SK903 så innebär ju inte det att man inte har möjlighet att ha fler arbetspass, om än på andra maskintyper och helt andra destinationer :)
Jag fattade fel! Lika bra att göra en pudel.
 
Toppen