Senaste nytt

Hotell vid flygplatsen i Dubai

Toby

Medlem
Skulle behöva tips på hotell vid flygplatsen i Dubai. Frun och hennes väninna landar 02:00 på 25dec och skulle vilja hoppa ner i en säng så fort som möjligt för att senare dra vidare till Sofitel palm jumeirah. Tror inte man får checka in så tidigt hos dom? :p
 

Ninjamasse

Medlem
Skulle behöva tips på hotell vid flygplatsen i Dubai. Frun och hennes väninna landar 02:00 på 25dec och skulle vilja hoppa ner i en säng så fort som möjligt för att senare dra vidare till Sofitel palm jumeirah. Tror inte man får checka in så tidigt hos dom? :p

Kolla med hotellet, det går säkert att få rabatt med så sen ankomst, annars finns ju ett hotell inne i terminalen som tar betalt per timme. 6 timmar och under har jag för mig var hyfsat prissatt. Vill man ha hotell utanför flygplatsen så har väl Holiday inn ett med gratis transferbuss för typ 500 kr per natt.
 

Vaniljvodka

Medlem
Skulle behöva tips på hotell vid flygplatsen i Dubai. Frun och hennes väninna landar 02:00 på 25dec och skulle vilja hoppa ner i en säng så fort som möjligt för att senare dra vidare till Sofitel palm jumeirah. Tror inte man får checka in så tidigt hos dom? :p

Har en vän som bott på Le Meridien och som tyckte det var bra. Jag har bott på Le Royal Meridien i Jumeirah Beach och det kanske inte är däruppe, men det borde ju hålla en väldigt bra standard ändå.
 

Toby

Medlem
Någon som vet något bra ställe man kan sitta och jobba på med datorn?
Flyget går 04:00 så tänkte sitta och jobba sönder hela dagen istället för att dega på något hotell.

Alternativ kan ju vara att checka in på ett hotell med schysst utsikt eller bra utrymmen man kan sitta på?
 

johhenrik

Medlem
Lobbyn på Crowne Plaza Festival City. Om man går rakt fram, förbi diskarna finns det bord på vänster sida bakom en "vägg". Där finns det också eluttag. Där har jag suttit många timmar. Du har också nära till caféet 10m bort där du kan köpa svindyr kaffe. :) Vill du sen ta en öl har du 20m till Belgian Beer Cafe eller vad det heter, där du kan ta en öl/drink och äta lite. Annars finns ju Jamie's Italian i DFC, c:a 5 min gångväg inomhus. En av de bättre ställena i Dubai tycker jag, med tanke på priset.

Det är sen c:a 5 min taxiresa till flygplatsen (DXB).
 
Toppen