Senaste nytt

Singapore Airlines, ni vet om vad en bra service är!

Dr. Miles

Expert
Jag flög Beijing-Singapore med Singapore Airlines häromdagen och det blev lite överraskning ombord.

Efter avslutad måltid kom all kabinpersonal från Business class delen till mitt säte med en tårta.

Janet (Pursern) sa, "Dr. Miles-san, Vi har fått att veta att du firar din födelsedag. Du är bortrest från din familj men vi vill inte att du känner dig ensam ombord på vår flight. Vi har gjort en liten tårta för att fira din födelsedag och det här är ett litet present från oss.". Sedan gav hon mig ett kort från kabinpersonalen. Kortet var handgjort ombord av olika material som fanns på planet.
Singapore Airlines Business A330 PEK-SIN, 27.jpg

De sjöng Happy Birthday To You och öppnade en flaska Bollinger.
Singapore Airlines Business A330 PEK-SIN, 23.jpg

En manlig kabinpersonal tog en bild av mig och två Singapore Girls som satte bredvid mig och gav mig en klistermärke av bilden.

Vid ankomst till Singapore hälsade även kaptenen till mig och gratulerade.

Jag har inte lagt Singapore Airlines KrisFlyer nummer till bokningen därför de måste ha hämtat min födelsedagsinfo från APIS (Advance Passenger Information System) som jag la in i bokningen.

Bra gjort, Singapore Airlines! Tack så mycket. Ni vet om vad en bra service är! Thumb up.jpg
 

Alx

Medlem
Wow!! Vilken skillnad på flygbolag och flygbolag. SQ kan verkligen det där med personlig service ända in i minsta detalj! Roligt!

När jag spenderade min 30:e födelsedag ombord på Delta mellan LAX-HNL så var den enda uppmärksamhet jag fick att incheckningsdamen sa: Oh det är din födelsedag idag, grattis! Btw väskan kostar 25$ att checka in! ;)

Grattis i efterskott!
 
Toppen