Senaste nytt

Museieresa Arlanda/Bromma-Helsingfors-Oslo, intresse?

gdaily

Medlem
Hej,

Inspirerad av Dr. Miles Airbusäventyrsresa till Hamburg funderar jag själv på om det finns intresse på BC för en "gemensam" flygmuseieresa. Jag tanker mig lite löst att starta resan i Stockholm (Bromma eller Arlanda), flyga till Helsingfors och gå på gruppvisning på flygmuseet på Helsingfors flygplats, sedan kvista over till Oslo och gå på norska flygförsvarsmuséet på Gardemoen, och sedan flyga hem igen. Tänker I så fall försöka klara av det hela på en lördag eller söndag.

Eller åt andra hållet såklart. Dock känns Sverige-Helsingfors-Oslo bäst ur tidsutnyttjande med tanke på tidsskillnaden.

Bromma skulle vara kul om man kan till och med kan få en rundvisning av "Flygande Veteraner" eller vad entusiastföreningen kallar sig där, men givetvis inget krav. Det beror väl på om det är Stockholmare eller folk från hela landet som är intreserade.

Finns det intresse för en sådan inofficiell BC-resa?

En blandning av statusinnehavare på Oneworld och Star skulle vara bra i så fall, så vi kan gästa in varandra på respective lounger.
 

doc

Medlem
Jag tycker inte alls att idéen är dum. Jag är absolut intresserad. Det är mer en fråga om när något sådant blir av för min del.
 

Holloman

Medlem
Jag skulle kunna vara intresserad beroende på när det skulle bli av. Kommer sannolikt behöva få till 2-3 legs på SAS för att hålla EBG vid liv. Enda problemet är att februari är tvärkört för mig och min intjänande period slutar sista mars så det skulle behöva bli i mars (eller januari).
 
Toppen