Senaste nytt

Bokningsklasser & Priser för Köpenhamn-Geneve

freber

Medlem
Hej!

Ska åka på en liten skidresa med vänner 8 - 15 Mars (CPH-GVA). Kommer åka med SAS då alla andra tar 08.40 flighten dit och 11.25 flighten hem. Just nu får man ToR i bokingsklass U för 2990kr. Känns lite smådyrt, speciellt om man är två.

Är det någon som vet om det lönar sig att vänta med att boka en biljett eller om det gäller att boka så tidigt som möjligt? är Aegean Gold med ca 30k poäng och har slängt iväg ett försök att boka flighten som award ticket men tror jag har för lite poäng.

Vad hade ni gjort?
 
Last edited:

fcx

Medlem
Min erfarenhet av SAS är att det blir dyrare ju längre man väntar. Vill du få ner priset, byt bolag. På de datumen kan man åka AF för 1188 SEK ToR eller Swiss för 1638 SEK ToR. Är du *G är Swiss-loungen i ZRH absolut värd en mellanlandning (speciellt om ni är två).
 

Jonas C

Medlem
Känns ganska dumt att bränna poängen, då du blir tvungen att betala skatter och bränsletillägg. Det blir med andra ord inga större besparingar.
 

AABack2ARN

Medlem
freber: syftar du inte på 8-15 mars. När jag kollar 8-14 är priset på SAS cirka 800 lägre medan jag får exakt samma pris och bokningsklass den 8-15 mars?

Framför allt AF och KL verkar ha lägre priser, men samtidigt får du avsevärt längre restid och skulle inte dina kompisar flyga just med det planet. Så jag skulle värdera hur mycket det egentligen är värt att spara en 1000-lapp? Och som noteras ovan är det inte jättetroligt att priset går ner så speciellt mycket på SAS. Det är trots allt i slutklämmen av svenskarnas sportlov.
 

freber

Medlem
Menar alldeles riktigt 8-15 mars..

Tanken är att jag behöver åka med just SK-flighten då andra alternativ inte ger mig möjlighet att dela transfer med ressällskapet vidare till skidorten. Det vettigaste alternativet är just SK-flighten. Min tanke är att jag ska bränna mina A3-poäng för att sedan försöka kamma in kommande poäng på EB. Kommer knappast kunna boka några vettiga A3-flights ändå.

Intressant feedback, vad ger mest valuta för poängen när det gäller att bränna A3-poäng enligt er? Uppgraderingar eller resor? Just nu känns det som om att mina A3 poäng har ganska dålig verkningsgrad när man väl fått A3*G.
 
Toppen