Senaste nytt

Pinsamt SAS!

Alx

Medlem
Att det igår var Julafton verkar inte ha hindrat några mindre service minded SAS-anställda att behandla en oinformerad resenär både oprofessionellt och helt utan känsla för den drabbade resenären. När media får nys om detta låter det såklart helt annorlunda från SAS. Rimlig kundservice först när media uppmärksammar problem är inte vatten värt IMHO. Att sänka sig till lågprisflygbolagens kundservicenivå är ännu ett i raden av lågvattenmärken från SAS.

Självklart borde resenären ha dubbelcheckat biljett och avgångstid med tanke på att resan bokats redan i maj. Men det fritar inte på något vis SAS från sitt informationsansvar.

Gör om, gör rätt!

SAS sabbade Fredriks julafton ? fick fira själv | Nyheter | Expressen | Senaste nytt - Nyheter Sport Nöje TV
 

AABack2ARN

Medlem
Ajdå, det verkar vara illa skött. Det är dock tack vare denna typ av situationer jag rättfärdigar min paranoia / nördighet i att regelbundet (på gränsen till löjeväckande) hålla koll på mina bokningar och reserverade sittplatser.

Hoppas dock det löser sig, åtminstone ekonomiskt, för resenären.
 

Alx

Medlem
Ajdå, det verkar vara illa skött. Det är dock tack vare denna typ av situationer jag rättfärdigar min paranoia / nördighet i att regelbundet (på gränsen till löjeväckande) hålla koll på mina bokningar och reserverade sittplatser.

Hoppas dock det löser sig, åtminstone ekonomiskt, för resenären.

Du är inte ensam om den paranoian/nördigheten. :D Jag brukar bli tråkad för att jag alltid dubbel-/trippel- och fyrdubbelcheckar alla mina bokningar. I synnerhet med SAS som vid större tidtabellsändringar bara i maximalt 50% av fallen har informerat oss om ändringarna. Den värsta var ett tidigareläggande av ARN-MLA med 3 veckor utan att meddela oss.
 

Jonas C

Medlem
De gånger jag har råkat ut för tidtabellsändring på SAS har jag inte blivit informerad, varken via mail, telefon eller sms.
 

Jaws

Medlem
Jag kan bara säga SKAM SAS.

Kul att se denna jantelagsursprungna attityd:mad:
ser ut som SAS har lite ytterligare slimning framför sej eller försöka få dessa
att söka jobb hos en konkurrent...
 

Nystrom

Medlem
Tråkigt att sådant här händer. Nåja, SAS är inte ensamma om taskigt kundbemötande. Den hagga som jag råkade ut för på FRA verkar nu ha fått anställning på SAS vad det verkar. Hade två biljetter FRA-ARN resp. ARN-LLA som jag ville knyta ihop för att få bagaget hela vägen. Fick en rejäl utskällning för att jag inte hade checkat in automaten och sedan för att jag inte hade genomgående biljett. På frågan om tillgänglig intelligensnivå svarade jag astronomisk i jämförelse med hennes. Jag fick väskan två dagar efter hemkomst tack vare denna tillmötesgående kvarleva från tredje riket.
 

thh

Medlem
De gånger jag har råkat ut för tidtabellsändring på SAS har jag inte blivit informerad, varken via mail, telefon eller sms.

Med tanke på att jag alltid flyger ifrån Arlanda tycker jag det är konstigt hur sällan jag flyger SAS, men när jag flyger KLM skickar de mail och SMS om nya tider. Czech ringde, skickade SMS och mailade och sedan hörde Flying Blue av sig och sa att en biljett kopplad till mitt konto uppdaterats.

Varför gör inte SAS det? är det allas uppfattning att SAS inte hör av sig?
 

Jensik

Medlem
Med tanke på att jag alltid flyger ifrån Arlanda tycker jag det är konstigt hur sällan jag flyger SAS, men när jag flyger KLM skickar de mail och SMS om nya tider. Czech ringde, skickade SMS och mailade och sedan hörde Flying Blue av sig och sa att en biljett kopplad till mitt konto uppdaterats.

Varför gör inte SAS det? är det allas uppfattning att SAS inte hör av sig?

De gånger jag har flugit med SAS och de ändrat tiden har de hört av sig via SMS eller mail. Har lyckligtvis inte hänt mer än 2 ggr tror jag men jag har alltid fått information om det
 

twiggs

Medlem
Bara fått 1 SMS kring tidtabellsändring detta året, av kanske 8 möjliga utskickstillfällen. Däremot ramlade det in kanske en sådär 15-20 identiska mail angående om att kabinservicen skulle ändras från SAS Business/Eco Extra till SAS Plus på en och samma gång. Förstår mig inte riktigt på prioriteringen där.
 
Toppen