Senaste nytt

Normal behandlingstid på Executive Club?

Vad är Era erfarenheter på normal behandlingstid av claims på BA?

Känner att mitt tålamod börjar tryta på BA! De är inte speciellt kommunikativa & service vänliga i min mening. Jag har claims hos dem som nu är 2 månader & utan att de har kommunicerat med mig mer än standard svaret att de mottagit mitt ärende & gett mog ett ärendenummer.

Tidigare så har jag tyckt att BA varit snabba & haft en hög service grad, men numera upplever jag dem som precis tvärtom. Vad är Era erfarneheter? Har det blivit sämre eller är det bara min åsikt?
 

Paby

Medlem
Vad menar du med claims - kundtjänstärenden eller missing TP / Avios?

Efter ett systemfel den senaste månaden i bokning av AA-flygningar till BAEC-konton så har man en massiv backlog av medlemmar som rapporterat saknade flygningar. Nu är problemet löst så en stor mängd flygningar ska bokas till medlemmars konton och förhoppningsvis ska trycket sen minska när färre medlemmar anmäler saknade flygningar.

Kundtjänst har jag ingen färsk erfarenhet av.
 

karho

Medlem
Har anmält claim till kundtjänst två gånger under hösten. Fått svar och avioser på kontot efter ungefär 2 veckor båda gångerna.
 
Anmälde saknade Avios för sju flighter med AA.
Efter tre dagar satt allt på mitt konto. Hatten av för BA.
Hmm, detta låter helt osannolikt. Jag har en 2 månader gammal anmälan utan respons för saknade avios utan respons. Sen har jag samma sak som är anmälda för 6veckor sedan. Utöver det har jag som sagt den inställda flighten ifrån HND gående, men den är bara 2veckor gammal.
 

AABack2ARN

Medlem
Flög med BA på en flygning där IFE fungerade ganska dåligt. Skulle få massa poäng eller £50 i vouchers som kompensation enligt ett papper som uppenbarligen var tryckt innan avresan från LHR. Eftersom jag inte är medlem i BAEC valde jag vouchers men var tvungen att påminna dem. Handläggningstiden var cirka 6 veckor har jag för mig. Men sedan kom såväl en ursäkt som vouchers. :)
 

Traveller

Medlem
Gjorde ett claim för tre veckor sedan och hade mina poäng för en vecka sedan. jag hade då väntat i 7 veckor på mina poäng
 
Toppen