Senaste nytt

SAS bästa julkalendern-hur är den?

Jaws

Medlem
Vi har en tråd om en "worst" men jag skulle hellre göra en mer positiv och framförallt inspirerande kalender!

Hur skulle vår önskekalender se ut?
Vilka fringisar intresserar oss?

Igår kväll när alla barnen var hemma satt vi och pratade om var vi vill åka, här kom;
1. Åka till Kroatien med sin vackra skärgård
2. Sönerna och jag vill se CL's åttondels-, kvarts- semi- samt final(fotboll alltså)
3. Rom bokat men fler liknande som passar som en longweekend. Kanske att dessa kommer i grupper om2 - 4 med lagom urval. Jag gillar varma vår-resmål nu när vi har isvinter, brrrrr
4. Fler av våra europeiska huvudstäder som inte hunnits med! Lokal mat&dryck samt uppleva känslan, dofterna och kulturen.
5. Varför inte temaresor exvis med vin-tema. SAS borde kunna knyta ihop nåt med en lokal aktivitet och boende. Vore klockrent för Eurobonus. Det finns ju massvis med resorts som våra partners skulle uppskatta!!!

Lite snabbt spånat på min mobil.

Kom med fler förslag så kan vi skicka dem till SAS Eurobonus( om de inte redan läst)

PS jag har skippat alla INTE DS
 
Last edited:

Jaws

Medlem
Intraeuropa är ju alla säten lika. så att åka de olika klasserna gör ingen större skillnad.
Men åker vi längre kräva våra ryggar C:cool:
förutsättningen lieflat eller åtminstone 65-70 i pitch
 

Dr. Miles

Expert
Jag passade på TryggHansas kampanj som de skall ge mig 10.000 bonuspoäng. Det var okej deal.

Alltså så länge det kommer lite C/Plus hade jag varit nöjd.
Även om SAS erbjöd SAS Business/Plus på julkalendar tror jag att några skulle ha klagat ändå för att:
  • priset av SAS Business/Plus var för dyrt
  • poängrabatt av SAS Business/Plus var inte tillräckligt
  • tillgängligheten SAS Business/Plus var för liten
  • det var till fel destination (t ex Moskva/St Petersburg där man behöver att ha visum)
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag passade på TryggHansas kampanj som de skall ge mig 10.000 bonuspoäng. Det var okej deal.

Jag nappade på den också. Samt på Venedig för trippla poäng i juni. Det var allt i år. Hade hoppats på SFO alt. PVG för trippla poäng. Överlag är ju luckorna med fördelaktiga poängerbjudanden de enda som känns lockande. Att boka billiga bonus-resor intra-europa har aldrig känts intressant för mig.

En bra tröst är ju den här kampanjen från i höstas:

Skärmavbild 2013-12-24 kl. 12.24.26.png

Vilket ger mig 26k extrapoäng efter avslutad NYC/Bahamas-resa i januari (peppar peppar - måste få igenom OT båda vägar först…).
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Jag passade på TryggHansas kampanj som de skall ge mig 10.000 bonuspoäng. Det var okej deal.


Även om SAS erbjöd SAS Business/Plus på julkalendar tror jag att några skulle ha klagat ändå för att:
  • priset av SAS Business/Plus var för dyrt
  • poängrabatt av SAS Business/Plus var inte tillräckligt
  • tillgängligheten SAS Business/Plus var för liten
  • det var till fel destination (t ex Moskva/St Petersburg där man behöver att ha visum)

Jag tror nog att "vanligt folk" hellre vill ha billiga (i poäng) resor än Plus-resor som kostar mer. Man skall komma ihåg att vi är ett speciellt gäng dårar som hänger här... :)

Mvh
/NotRyan
 

GOTATH

Medlem
Är allt nöjd med kalendern. Nappade på två erbjudanden som jag inte trodde jag skulle göra; NYC och ATH. Hade ju såklart varit trevligt med lite mer poängrabatt i +/C, men man kan inte begära för mycket av en julkalender :)
 

Shane

Medlem
Är allt nöjd med kalendern. Nappade på två erbjudanden som jag inte trodde jag skulle göra; NYC och ATH. Hade ju såklart varit trevligt med lite mer poängrabatt i +/C, men man kan inte begära för mycket av en julkalender :)

Ja, gjorde du samma deal som jag så betalar ju ATH för NYC-resan, om än att det är monkey. Måste sägas vara bra värde.
 
Toppen