Senaste nytt

Tror ni Norwegian startar Göteborg-New York med Boeing 787?

Hej!

Vad tror ni chansen är att DY kommer starta non-stop GOT-JFK inom två år med 787?
Jag tror chansen är väldigt stor faktiskt att DY öppnar GOT-JFK till sommaren 2015.
Kjos gillar att överraska och efter BGO-JFK tror jag GOT-JFK ligger bra till!
 

dino_81

Medlem
Jag tror inte att Göteborg har det passagerarunderlag som krävs. Dessutom ligger staden och regionen (Västra Götaland) relativt nära både Oslo och Köpenhamn och har redan "matartrafik" till Stockholm med DY.

Möjligt att man överväger att flyga interkontinentalt från GOT någon gång i veckan under vissa delar av året men då tror jag att Asien (läs: Bangkok). Att endast flyga till/från New York kan bli svårt då flygen och besättningen "utgår" från Thailand.
 

cbroxe

Medlem
Jag tror inte att Göteborg har det passagerarunderlag som krävs. Dessutom ligger staden och regionen (Västra Götaland) relativt nära både Oslo och Köpenhamn och har redan "matartrafik" till Stockholm med DY.

Möjligt att man överväger att flyga interkontinentalt från GOT någon gång i veckan under vissa delar av året men då tror jag att Asien (läs: Bangkok). Att endast flyga till/från New York kan bli svårt då flygen och besättningen "utgår" från Thailand.

Jag tror det mycket väl kan komma en sådan linje (eller FLL, BKK). Göteborgsregionen har rimligtvis större befolkning är Bergen, (GOT 956,118 och BGO 397,621 inv. Källa Largest metropolitan areas in the Nordic countries - Wikipedia, the free encyclopedia )dessutom har även Bergen matartrafik till OSL. Så argumentet att GOT inte skulle komma ifråga på grund av passagerarunderlag samt matartrafik, tror jag inte stämmer.
 

Palazzi

Medlem
Japp, det tror jag.

Fem avgångar/vecka till ARN lämnar två dagar man kan flyga till GOT, med samma flygplan.

Jag tror INTE att Norwegian ägnar mer än ett flygplan från Sverige till New York, men en uppdelning av trafiken mellan ARN/GOT är rimlig. Upptagningsområdet i Göteborg med omnejd borde vara tillräckligt... När man närmar sig Halmstad kanske det dock är lika smidigt med Köpenhamn.
 
Det blir nog för dyrt(tror det behövs crewbyte i BGO) och poängen med en non-stop linje från GOT till JFK försvinner.
Dessutom är jag övertygad om att Norwegian utan problem kan fylla upp en 787 BGO-JFK non-stop med finansiellt välbergade norrmän ;)
 

iRobert

Medlem
Absolut, Bergentestet avgör nog men jag tror det faller väl ut. Jag personligen tänker dock inte sponsra Norwegian med några biljettpengar.
 
Jag hoppas verkligen inte att de ska komma på gång med en linje från GOT till JFK! Detta är ingenting emot mina kompisar i Götet utan bolaget DY. Hellre United om SAS inte kan starta linjen.
 
Toppen