Senaste nytt

SAS till Las Vegas via San Fransisco

FF#1

Medlem
Ska åka till Vegas i Mars och tänkte maximera pongintjäningen till EB genom att åka LLA-ARN-CPH-SFO-LAS men det verkar vara svårt att hitta biljetter för det, har testat ett antal ställen och till Vegas med SAS verkar jag kunna åka via alla flygplatser som de flyger till utom San Fransisco…

är det nått med MPM som sätter stopp för en sån routing eller går det att åka så?
 

mry

Medlem
Du menar något i stil med det här?

lla-las.jpg
 

FF#1

Medlem
Tack. exakt så men gärna i plus eller C så det räntar lite EB poäng och komfort.
Vilka växlar använde du för att få fram det där?

Jag lyckades inte få Matrix att routa så.
 

AABack2ARN

Medlem
Notera att ovanstående har hemresan via ORD eftersom SAS inte flyger till SFO varje dag.

Jag fick fram följande

1.png

genom att helt enkelt ange vilka flygplatser jag vill flyga via. SAS är ganska ensamma på denna routing så det blev SAS med automatik:

2.png

Känns som ett ok men inte fantastiskt pris till Las Vegas.
 
Varför inte spendera en dag med en milagerun mellan vegas och boston? Brukar vara riktigt bra pris på den sträckan. Min första milage run var förövrigt på denna sträcka. Går att göra utan övernattning.
 

FF#1

Medlem
Varför inte spendera en dag med en milagerun mellan vegas och boston? Brukar vara riktigt bra pris på den sträckan. Min första milage run var förövrigt på denna sträcka. Går att göra utan övernattning.

Om det inte var så att jag redan har kort om tid så skulle det varit nått.
Nu gäller det att ta sig dit relativt fort, göra det jag ska, hinna njuta en dag eller två och sen hem. Ska boka på nån vecka så jag har lite tid att slipa på planerna.
 

Nystrom

Medlem
Ett annat tips är att söka vi Star Alliances hemsida (www.staralliance.com). Där hittar du möjliga routingar med alliansens bolag. Ibland får man trixa lite och dela upp den totala ressträckan, men är man målmedveten så......
 

FF#1

Medlem
Ett annat tips är att söka vi Star Alliances hemsida (www.staralliance.com). Där hittar du möjliga routingar med alliansens bolag. Ibland får man trixa lite och dela upp den totala ressträckan, men är man målmedveten så......

Sen ska man ju lyckas boka en "sån", men det är ju ett senare problem. Får se hur jag gör.
Antingen så tar jag SAS på via SFO om jag lyckas boka eller så hoppas jag på att lyckas pussla ihop en LH/LX F till bra pris och satsar på det även om det inte ger lika bra utväxlign till EB.
 
Toppen