jurgenb
Medlem
Fått ett litet intressant problem på halsen.
Flög för några veckor sedan LX ARN-ZRH-MUC med Y ned och C på hemresan.
Bokningen gjordes på swiss.com och innehöll mitt EBG/*G nummer från första början.
Inne på Scandinavian Lounge gjorde damen i receptionen något med mitt EBG nummer då detta inte låg "inne" så man kunde komma in i loungen.. men drog mitt kort och så var det bra med den saken.
Samtliga boardingkort (mobila eller printade) beroende på leg innehöll iaf SK*G så inga problem med poängen där inte tänkte jag..
Nu efter 2v har fortfarande endast ett enda leg kommit in på mitt EB konto, märkligt nog ett i mitten.. MUC-ZRH (C).
Pratade med en bekant på SK som kom med följande märkliga förklaring efter en titt i systemen.
Din resa med Swiss är lite knas det är därför du bara fått poäng för en sträcka av fyra. När man kollar på din biljett så är den sträcka du fått poäng för registrerad som Flown = korrekt. De andra tre sträckorna är registrerade som No Information. Endast Swiss kan svara på varför. Eurobonus medlemsservice sa att det varit en hel del problem med det tekniska vad gäller Swiss. Detta är alltså inte vårt fel. Eurobonus lägger bara in poängen som andra bolag meddelar att man ska få när man flugit med dem.
Enklast av bara jobbiga ting är att skicka in boardingcards eller seatslips för de första tre flighterna till SAS Eurobonus Retro, 195 87 Stockholm.Tar tyvärr sen ett rätt bra tag innan poängen går in eftersom SAS då kontaktar LX som ska bekräfta att du varit ombord etc etc. De som jobbar med detta på SK sitter i Tallinn trots adressen till Sthlm.
Sorry sorry men du får bli arg på LX!
Hur kan det bli såhär knasigt när ens SK*G tom står printat på boardingkorten och det likväl ändå inte funkar...
Trodde vi var i 2011 och inte 1991...
?
Tips på åtgärder emottages tacksamt, min plan är att vänta tills det gått 3v och försöka med efterregistreringen digitalt hos SK EB sidorna..oavsett tipset ovan.
Flög för några veckor sedan LX ARN-ZRH-MUC med Y ned och C på hemresan.
Bokningen gjordes på swiss.com och innehöll mitt EBG/*G nummer från första början.
Inne på Scandinavian Lounge gjorde damen i receptionen något med mitt EBG nummer då detta inte låg "inne" så man kunde komma in i loungen.. men drog mitt kort och så var det bra med den saken.
Samtliga boardingkort (mobila eller printade) beroende på leg innehöll iaf SK*G så inga problem med poängen där inte tänkte jag..
Nu efter 2v har fortfarande endast ett enda leg kommit in på mitt EB konto, märkligt nog ett i mitten.. MUC-ZRH (C).
Pratade med en bekant på SK som kom med följande märkliga förklaring efter en titt i systemen.
Din resa med Swiss är lite knas det är därför du bara fått poäng för en sträcka av fyra. När man kollar på din biljett så är den sträcka du fått poäng för registrerad som Flown = korrekt. De andra tre sträckorna är registrerade som No Information. Endast Swiss kan svara på varför. Eurobonus medlemsservice sa att det varit en hel del problem med det tekniska vad gäller Swiss. Detta är alltså inte vårt fel. Eurobonus lägger bara in poängen som andra bolag meddelar att man ska få när man flugit med dem.
Enklast av bara jobbiga ting är att skicka in boardingcards eller seatslips för de första tre flighterna till SAS Eurobonus Retro, 195 87 Stockholm.Tar tyvärr sen ett rätt bra tag innan poängen går in eftersom SAS då kontaktar LX som ska bekräfta att du varit ombord etc etc. De som jobbar med detta på SK sitter i Tallinn trots adressen till Sthlm.
Sorry sorry men du får bli arg på LX!
Hur kan det bli såhär knasigt när ens SK*G tom står printat på boardingkorten och det likväl ändå inte funkar...
Trodde vi var i 2011 och inte 1991...
?
Tips på åtgärder emottages tacksamt, min plan är att vänta tills det gått 3v och försöka med efterregistreringen digitalt hos SK EB sidorna..oavsett tipset ovan.