Senaste nytt

United har avslutat renovering av Boeing 757 för transkontinental flygningar

Dr. Miles

Expert
United har nyligen avslutat renoveringen av sina Boeing 757 som användes till trans-kontinental flygning.

Dessa plan är nu utrustade med:
  • IFE på alla stolar. 15,4 tums skärm i First class (inrikes) och 9 tums skärm i Economy class.
  • Eluttag och USB uttag på alla stolar
  • Wifi ombord.

First class stolen blir helt platt och 195 cm lång i sängläge.

United skrev:
United Airlines Completes Redesign of p.s. 'Premium Service' Fleet

CHICAGO, Dec. 2, 2013 /PRNewswire/ -- United Airlines today announced it is the first and only airline to offer premium-cabin, flat-bed seats on every scheduled transcontinental flight between New York's John F. Kennedy International Airport and San Francisco and between New York JFK and Los Angeles.

Designed to give customers an experience comparable to long-haul, international flights, United's refurbished p.s. aircraft also offer:
  • Inflight Wi-Fi
  • Personal, on-demand entertainment at every seat - with 15.4" monitors in United BusinessFirst and 9" monitors in United Economy - offering hundreds of movies and television shows, plus other entertainment options
  • Power outlets and USB ports at every seat
  • Two additional inches of legroom in United Economy Plus compared to Economy Plus legroom on pre-renovation p.s. service
  • Multi-course meals in United BusinessFirst on most flights
  • Wine selections recommended by Doug Frost, United's Master Sommelier and Master of Wine, including half bottles of premium wines for purchase in United Economy

United 757 BusinessFirst.jpg
(Foto: United Newsroom)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

United Airlines Completes Redesign of p.s. 'Premium Service' Fleet
 

Senator

Moderator
Det är samma BusinessFirst produkt som pre-CO hade på interkontinentala B757-200ER som flyger på "thin routes" från EWR (t.ex. ARN och OSL). En utmärkt produkt (IMHO).

Nu som detta är klart blir American Airlines (AA) ensamma med 3-klass eller 4-klass om man räknar Main Cabin Extra (MCE) som egen klass på den viktiga transkontinentala marknaden mellan JFK-SFO samt JFK-LAX.

Intressant nog är UAs produkt mellan EWR-LAX och EWR-SFO inte den samma, och det är JFK som är "Premium". Det samma gäller iofs AA som har en dagligen EWR-LAX.

Jag hade en bra AA resa senast, hoppas testa UA snart på en transkontinental resa :)
 

Jonas C

Medlem
Jag hade en bra AA resa senast, hoppas testa UA snart på en transkontinental resa :)

Du kan bränna 17500 M&M poäng på en enkelresa i BusinessFirst mellan JFK och LAX. Ganska bra värde för M&M poäng tycker jag :)

Ser fram emot att testa denna produkt själv om ett par månader, dock på en transatlantic flygning.
 

Senator

Moderator
Hoppas det är detta plan som jag flyger i februari :)
Sedan kan jag återkomma med en recension.

Om du åker JFK-SFO-JFK eller JFK-LAX-JFK är detta ditt flygplan. Om du läser ovan:

CHICAGO, Dec. 2, 2013 /PRNewswire/ -- United Airlines today announced it is the first and only airline to offer premium-cabin, flat-bed seats on every scheduled transcontinental flight between New York's John F. Kennedy International Airport and San Francisco and between New York JFK and Los Angeles.
 
Toppen