Senaste nytt

Min returresa är borta

MolleX

Medlem
Gick precis in på BA hemsida och manage my booking, där upptäckte jag att min hemresa från Vegas i påsk är borta. Så står där bara utresan och ingen hemresa. Får nog slå dem en signal imorgon och höra vad som har hänt.
Någon som sett något liknande tidigare? Den var bokad med endast 50 min connection på Heathrow kanske därför de ångrat sig eller nåt :)
 

MolleX

Medlem
Tydligen har BA ändrat sin tidtabell så connection time har gått från 1h till 50 min och då åker man ur systemet för tiden är för kort. Måste invänta att min resebyrå kontaktar mig och bokar om till senare flyg och eftersom detta är inbound så har man väl inte någon rätt till ersättning?! Får läsa på lite tror jag :)
 

OliT

Medlem
Tydligen har BA ändrat sin tidtabell så connection time har gått från 1h till 50 min och då åker man ur systemet för tiden är för kort. Måste invänta att min resebyrå kontaktar mig och bokar om till senare flyg och eftersom detta är inbound så har man väl inte någon rätt till ersättning?! Får läsa på lite tror jag :)

Nu har ju BA kanske inte direkt informerat dig om detta, men om så hade skett nu så är det i tillräckligt god tid för att möjligheten till kompensation enligt EG 261/2004 ska försvinna. Nära avgång hade varit en annan sak.
 
Toppen