Senaste nytt

Tips på restaurang i Köpenhamn

telelina

Medlem
Hej BC-vänner!

Vi har ju både BC.dk här & BC.se medlemmar i København. Så jag hoppas på några trevliga restaurangtips till helgen. Gillas: Fransk Bistroinredning, kvalitet på råvaror, fisk & skaldjur, craft beer, aw-häng. Planen är att besöka både Mikkeller bar & Nørrebro Bryghus under helgen. Har ätit på Nørrebro Bryghus tidigare & maten var toppen, men vore kul att testa något nytt!

Har tittat lite på följande ställen:
Fiskebaren
Cofoco
LêLê

Någon som varit där?

(Julbord & buffé går bort denna gång).
 
Last edited:

Agö

Medlem
Hej! Ja, Mikkeller är ju en klassiker. Jag tycker dock att upplevelsen förstörs en aning av att det är så otroligt mycket folk på (mycket) liten yta. Vesterbro är väl stället som gäller för detta även om det finns riktigt bra ställen även i City. Mikkeller har ju även öppnat nytt på Nörrebro.

Av restaurangerna du nämner har jag varit på alla tre, mkt kul ställen, utmärkta val imo. Gillar du franskt kan även Cocofocgruppens Les Trois Cochons vara ett alternativ, bra läge mellan Mikkeller och Nörrebro Bryghus om inte annat. På vägen ska du också stanna för en cocktail på Salon 39, kanske ses vi där...;)

Andra restos i krokarna att rekommendera är PatéPaté, minst sagt stimmigt stämning på helgkvällar. Checka även in Pony, en bit upp på Vesterbrogade. Avsluta kvällen på Simons, the Union eller Ruby's.
 

telelina

Medlem
Tack snälla ni för tipsen! :)
Agö Mikkeller må va litet och trångt men det är himmelen för en ölfantast som jag ;) Dock kanske det blir Mikkeller & friends denna gången.
 

flybob

Medlem
Tycker att Sorte Hest på Vesterbrogade var trevligt och prisvärt när vi var där förra gången. Både underhållande och lite skrämmande hur mycket servitörerna "provsmakade" viner dock. Det vinglades ordentligt i slutet av serveringen.

Edit: Googlade och hittade denna: http://www.nelso.se/dk/place/143570/

"Detta företag har lagts ner". Någon som vet om det stämmer?
 
Toppen