Senaste nytt

Finskt TV program om "Business Class" entusiaster

PILOTEN

Medlem
Min svärfar berättade att han nyligen sett ett program på finsk TV om några killar som hängivet ägnade stor del av sin tid att maximera flyg miles, uppnå status hos flygbolagen, testa olika flygbolags premium kabinklasser etc. Utifrån svärfars korta summering lät det som om det kunde vara någon av er på forumet som var huvudpersonerna.

Har någon sett programmet och kan berätta vad det heter och var det går att hitta?
 

henrik l

Medlem
Kollade lite, men min kunskaper i finska är minimala. Men John Ollila, Loyalty Lobby, var med en del och dom bitarna var på engelska.
 

MLE

Medlem
Detta är tydligen ett estniskt program som visats på finsk tv med finsk text.
Stämmer, handlar om FF från bla. Estland och Finland, deras jakt på poäng, miles, status etc, men också om varför dom reser.
Beskrivningen till dokumentären är(fritt översatt): "Friresenärerna. Lyxlivstil nästintill gratis? Dokumentären tar en djupdykning till subkulturen där man finansierar, ett till synes, lyxresande med hjälp av flyg- och hotellbonusar. Men är det ständiga resandet även av flykt från sig själv/verkligheten?"
 
Last edited:

Friskytten

Medlem
Kul, vid ca 36 min när de pratar om "mileage addiction":

"...these places online, that people are going to, these are not support groups for people with mileage addiction. These are places that encourage your addiction, they are very dangerous in that sense…"

Antar att BC.se är en sån farlig plats :rolleyes:
 
Toppen