Senaste nytt

Concierge vs Gold hos Club Carlson

Någon som har èn uppfattning om det är ngn större fördel att bli Concierge, ligger väldigt nära och funderar på om det är värt att anstränga sig, uppgraderingar eller annat som blir bättre?
 

OliT

Medlem
Gratis frukost (på deltagande hotell, vilka det nu är)? Det är möjligtvis det, då. Inkonsekvensen i uppgraderingar verkar vara stor.
 

mha321

Medlem
jag är i precis samma läge, tack vare dubbel-statusnatt-kampanjen. Alternativet är ju dock att via rollover nights ha guldet i princip säkrat för nästa år från 1 jan. Står just nu på 69, så behöver bara 1 natt nästa år isåfall - alternativet är att ända en award-stay till revenue i sista veckan, och då komma upp til Concierge, men då få "börja om" nästa år.

Frukosten känns väl som den stora vinsten, men det ingår ju än så länge i de flesta rates runt i skandinavien åtminstone redan från början - men har större nytta t.ex. borta i väster...
 

gdaily

Medlem
jag är i precis samma läge, tack vare dubbel-statusnatt-kampanjen. Alternativet är ju dock att via rollover nights ha guldet i princip säkrat för nästa år från 1 jan. Står just nu på 69, så behöver bara 1 natt nästa år isåfall - alternativet är att ända en award-stay till revenue i sista veckan, och då komma upp til Concierge, men då få "börja om" nästa år.

Frukosten känns väl som den stora vinsten, men det ingår ju än så länge i de flesta rates runt i skandinavien åtminstone redan från början - men har större nytta t.ex. borta i väster...
Det vettigaste är väl att ändra till en vanlig stay (eller money+points, som räknas som stay), så du får consignere - för då har du ju soft-landing till Guld nästkommande år.
 

mha321

Medlem
Det vettigaste är väl att ändra till en vanlig stay (eller money+points, som räknas som stay), så du får consignere - för då har du ju soft-landing till Guld nästkommande år.

Ah, jag hade inte koll på att det var soft landing i Club Carlson. Det gör onekligen beslutet mycket enklare - tack för tipset!
 

niksal

Medlem
Concierge är i mitt tycke ganska värdelöst inom Norden. På basen av vad jag sett här på forumet så får Guld samma förmåner som Concierge. Gratis frukost och 75% bonus på poängen är förmånerna. Uppgraderingar är lika vanliga eller sällsynta som för Guld är min erfarenhet. Åtminstone inom Norden.

I Europa (har inte erfarenhet av andra kontinenter) så är skillnaden lite större, men inte markant. I Galway, Irland fick jag en gång en riktigt massiv uppgradering till en svit som då var större än min lägenhet. Nyligen i Berlin fick jag en flaska skumvin på rummet då min kompis som är Guld "endast" fick vanligt vin. Rummen var det ingen skillnad på, utan vi fick samma "uppgradering" (samma rumstyp men bättre vy).

Jag var ett år SPG Platinum, och Club Carlson Concierge är ingenstans nära en jämförbar nivå. Så vänta dig faktiskt inget extra som Concierge.
 

mry

Medlem
jag är i precis samma läge, tack vare dubbel-statusnatt-kampanjen. Alternativet är ju dock att via rollover nights ha guldet i princip säkrat för nästa år från 1 jan. Står just nu på 69, så behöver bara 1 natt nästa år isåfall - alternativet är att ända en award-stay till revenue i sista veckan, och då komma upp til Concierge, men då få "börja om" nästa år.

De har väl höjt det där till 75 dagar nu för tiden för övrigt så du behöver ju 6 till, om du nu inte tar det på 30 stays i år.
 

mha321

Medlem
De har väl höjt det där till 75 dagar nu för tiden för övrigt så du behöver ju 6 till, om du nu inte tar det på 30 stays i år.

Japp, men det var ju double status nights promo fram till den 23:e, så det hade räckt med 3.

Nu gjorde yttre omständigheter att jag var tvungen att boka av hela resan och bli hemma. Så det blir inget CCC i år. Men å andra sidan är ju chansen väldigt god nästa år eftersom jag börjar på 34.
 
Toppen