Senaste nytt

Fel titel i LifeMiles award. Hjälp!

Jonas C

Medlem
Bokade nyss en LifeMiles biljett. Hemsidan krånglade, så av någon anledning står mitt namn som Mrs Jonas istället för Mr. som jag valde i bokningen. När jag öppnar bokningen i på flygbolagets hemsida syns inte titeln, medan den i checkmytrip visas som Mrs.

Jag flyger från New York, så jag undrar om detta medför några problem i incheckningen att mitt namn står som Mrs?
 

TjudöBoy

Medlem
Du får väl förklara att du håller på att genomgå ett könsbyte och börjar med titeln för att "känna på" lite hur det känns... :p
 

Jonas C

Medlem
Du får väl förklara att du håller på att genomgå ett könsbyte och börjar med titeln för att "känna på" lite hur det känns... :p

Tjaa jag ringde till Avianca och de sa att det inte var något problem om titeln stod fel, så länge namnet stämmer överens med passet så ska det vara lugnt. Sen är ju frågan om TSA tycker samma sak…


Dr. Miles, stod det någon titel på ditt boardingkort när du flög EVA Air?
 
Last edited:

flybob

Medlem
Lyssnade på Språket i P1 häromdagen och då diskuterades just titel på flygbiljetter. Tydligen så var det en historisk kvarleva och inget som någon egentligen kunde motivera (från flygbolagens sida), så jag gissar på att det är lugnt.
 

Caru

Medlem
LH.jpg

Jag hade EXAKT samma problem för två månader sen. Både titeln och mitt förnamn blev fel efter strul med awardbokning. Flög också till USA och var rätt nojig men så länge ditt ESTA är korrekt så är det inga problem, ta det lugnt :)
 
Last edited:
Toppen