Senaste nytt

Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med?

Dr. Miles

Expert
***OBS. Det här är ingen officiell BC event utan min privat planering.***

Jag har varit varken på Boeings eller Airbus fabriker och jag har tänkt att göra det i den här sommaren.

Jag såg detta via Airbus webbsida och jag hittade ett datum som de hade 17 lediga platser med engelsk guide.
Screenshot20131217_3.png

Besöket kostar 23 EUR per person för A380 Combi-Tour incl. bustransfer in Hamburg

infos before booking


Airbus skrev:
Course of your plant tour in Hamburg

Duration: ca. 2,5 h (subject to alteration)
  • Meeting in our office left from eastern gate at Periport 15 min before the beginning of the tour
  • Security- and ID-check
  • transfer onto the plant with a shuttle-bus
    (for groups with their own bus where appropiate. At saturdays only with own or rented bus. The driver can´t attend the tour)
  • round tour and movie in our visitor pavilion
  • guided tour of the manufacturing facilities: structural assembly and final assembly A318/A319/A321
  • Transfer back to the main entrance
  • Leaving the security area at the eastern gate
  • possibility of shopping in our Airbus shop (except saturdays)

Eftersom besöket börjar från kl. 10 och de kräver att vara på plats senast 15 minuter före besöket tror jag att övernattning mellan fredag-lördag behövs. Det finns en SAS flight från Köpenhamn SK1641 som landar Hamburg flygplats 09:10 men det är inte den flygplatsen Airbus finns.
 
Last edited:

Johan_G

Medlem
Vilken spännande idé :)

Vet du om man får ta bilder där inne eller om det är en sån där rundtur där dom tycker att man kan köpa deras souvenirer istället?
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill poängtera att jag inte kommer att organisera något utan var och en får boka guidad tur, flygbiljett, hotell osv själv. Så om ni vill också hänga med, vänta inte för länge. :)
 
Last edited:

Pho

Medlem
Är det jag som missar något, men det står ju "At saturdays only with own or rented bus." Och du verkar ha valt en lördag, då måste du väl ändå arrangera det hela?
 

gdaily

Medlem
Jag kan mycket väl vara intresserad, mitt BA Oneworld Tierpointssamlingsår går ut den 8 Augusti, så det där skulle eventuellt passa bra som lill-TP run om det krisar i slutet av året.
 

MarcusC

Medlem
Hade ju vart kul, hamburg är trevligt. Liksom det vore riktigt kul se Airbus Finkenwerder...ska fundera på att haka på.
 
Toppen