Senaste nytt

Stor Airbus widebody order från Air Asia inom kort?

dino_81

Medlem
Jag är tveksam om LCC på long haul ex-Europa fungerar. Om jag inte minns fel föll varken Paris eller London väl ut förra gången?
Och även om det säkert går att locka resenärer med riktigt låga lockpriser ligger inte allt för sällan "riktiga" bolag så värst mycket högre i pris.

Kanske går att ta andelar på den frakt som fördas samtidigt i planen?
 
Air Asia verkar övertygade om att "felet" förra gången var att man använde A340-300 på LCC linjerna till London och Paris.
Bolaget har ju numer 25 Airbus A330 på beställning...så jag antar att man gjort någon form av analys.
Air Asia kör ju LCC med A330 till bla Sydney...och det verkar fungera.
 

adhoc76

Medlem
Air Asia verkar övertygade om att "felet" förra gången var att man använde A340-300 på LCC linjerna till London och Paris.
Bolaget har ju numer 25 Airbus A330 på beställning...så jag antar att man gjort någon form av analys.
Air Asia kör ju LCC med A330 till bla Sydney...och det verkar fungera.

Är det verkligen så pass mycket dyrare med A340-300 att det skulle kunna vara orsaken till att det inte bar sig att flyga på Paris och London? Visst... Dubbelt så många motorer, dyrare service och dyrare flygbränsle på varje tur... Men ändå.... Är inte marginalerna större än så?
 
Toppen