Senaste nytt

SAS med ny reklambyrå och ny kommunikationsstrategi

fcx

Medlem
Vilka skillnader kommer vi att se på SAS kommunikation framöver?
– Nu ska vi implementera nya strategier. Det blir skandinaviska strategier som fokuserar på att bygga SAS som "The membership airline" genom vårt lojalitetsprogram Eurobonus. Vi vill åter väcka till liv SAS varumärke genom att också ta tillvara på vår stolta historia. Det kommer att bli större än bara än flygbiljett.

Resumé: Åkestam Holst vinner SAS

Vad tror vi? Flipp, flopp eller ingen skillnad?
 

Nystrom

Medlem
Man får ju hoppas att det blir till det bättre. Tipset är väl att utnyttja tricksen från Norwegians reklambyrå för de har ju lyckats med att lura de flesta med att Norwegian alltid är mycket billigare fast så inte är fallet.....
Hursomhelst, skall bli spännande att följa hur man avser stärka varumärket
 

varva77

Medlem
Kan säkert bli bra och det skall bli intressant hur de bygger varumärket med tanke på vad de tidigare har gått ut med som i sig jag tycker är lite motsägelsefullt, dvs främsta konkurrenterna påstås vara LCC's i Europa men samtidigt säger man nu senast att man vänder sig till de som flyger 10+ per år (antar att det också är det de menar med membership airline och tex sänker gränsen för silver och ger loungetillgång under lågsäsong, fö bra initiativ ).
Att konkurrera med LCC och säga att man inte vänder sig till de som flyger mindre än 10- resor per år känns tveksamt. Inte heller lätt att öka kabinfaktorn från nuvarande låga 65-70%.
 

Ritz

Medlem
Den nya reklambyrån är duktig, men SAS måste ge dem chansen att göra mer imagebyggande reklam med utrymme för kreativa idéer och inte bara utbudsannonsering av varianten "Nu släpper vi 1000 billiga resor". Jag tror inte att man ska följa Norwegians spår på lågt pris eftersom man inte kan vinna över dem på pris. Ska bli intressant att se vad man hittar på. Men man får inte glömma att varumärket SAS är hårt inpräntat i de flestas huvuden och reklamen, hur kraftfull den än är, kan bara förändra så mycket.
 
Toppen