Senaste nytt

Air China startar ny flyglinje från Köpenhamn till Peking (och annulerat)

Jacob

Medlem
Den 1 juni 2012 drar den nya linjen igång mellan Köpenhamn/Kastrup och Beijing. Idag flyger SAS till Beijing från Köpenhamn medan Air China endast flyger från Stockholm. Nu ges fler valmöjligheter att åka till Kina, inte minst för de i södra Sverige.

Air China har idag codeshare på några SAS flygningar som ansluter till och från Air Chinas flyg i Stockholm, man skulle kunna tänka sig att samma sak görs med Köpenhamn.

Ännu har ingenting meddelats om frekvens, tidtabell och flygplanstyp och flygen har inte heller laddats upp i bokningssystemen.

Någon som har någon ytterligare information?
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som om de kommer att använda Airbus A330 på Beijing-Köpenhamn rutt, vilket är rätt trevlig. AVOD på alla stolar.
 

SK1989

Medlem
Hej!,

Air China kommer flyga 4ggr/veckan med A330-200 med plats för 251 passagerare. Tidtabellen enligt check-in.dk:

PEK-CPH 1355-1600 ti/to/lö/sö
CPH-PEK 1900-1000+1 ti/to/lö/sö
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
De här bilderna är Air China Business Class på deras Airbus A330 som togs när jag åkte med dem förra året.
Som sagt det är en helt annan standard än den som finns på Boeing B777 som används på linjen Beijing-Stockholm.

Air China Business Class, Airbus A330_01.jpg Air China Business Class, Airbus A330_03.jpg
Air China Business Class, Airbus A330_08.jpg Air China Business Class, Airbus A330_04.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Om det är Airbus A330-200 som kommer att användas, så Air China har gjort uppgradering av sina Business class stolar på just Airbus A330-220 planer.

Det nya Airbus A330-200 plan har 30 flat-bed Business class stolar istället tidigare 36 lie-flat stolar.
Avståndet mellan stolarna är 203 cm och bredden av stolen är 53 cm.
Stolen är utrustad med 15,4 tums skärm.

(Källa: Air China)
Air China Business class, new Airbus 330-200_1.jpg Air China Business class, new Airbus 330-200_2.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Men hur är det med komforten? I ekonomiklass kan jag tänka mig att Air China är bättre.?

Komforten är nog ungefär samma nivå, tror jag. Men Air China A330-200 plan har AVOD i alla kabinklasser, vilket gör att de erbjuder bättre upplevele i ekonomiklass är på SAS plan.
 

Roger J

Medlem
Den nya Business-stolen på A332 slår ju SAS också... Jag tycker maten i business på Air China varit OK. Så komfortmässigt är det väl Air China som vinner över SAS givet att de flyger denna config.
 
Toppen