Senaste nytt

Go extreme in Dubai

RedCarpet

Medlem
Den 1/1 åker jag och kollegan + ett mindre filmteam till Dubai för att spela in en promofilm för det conciergeföretag jag jobbar med och arbetstiteln är "48 hrs in Dubai". I korthet är det en "VIP stekare" som kommer att göra alla/många av de saker som de allra flesta drömmer om. Målet är att fylla 2 dygn med action och lyx, (i själva verket är vi där i 5 dygn och filmar). Har mycket bokat men tar tacksamt emot förslag som har med action, lyx, nattklubbar och fine dining att göra. Jag är speciellt intresserad av tips på var bästa stället är att spendera några timmar för lyxigt pool/strandhäng med hög hipfaktor. Om vi hinner med två utgångar är då Marriott Marquis och Cavalli Club de två klubbar som gäller? Behöver tips på två restauranger med bra mat och på ställen som gör sig bra på film.
Följande är bokat;

Skydive ovanför the Palm
Köra Formelbil på Dubai Autodrome
Afternoontea på Burj al Arab
Ferrari World i Abu Dhabi
Hyra Audi R8 Spyder & Porsche Boxter S Cab
Dune Buggies i öknen
SPA behandling
Skjuta 9 mm pistol
Flyga luftballong i öknen i gryningen
Scubadiving
Några timmar med fet yacht + limmo
Champagnebrunch på Le Meridien
 

ACervin

Medlem
Skidåkningen har ju nämnts. Bo i lyxtält i öknen, undervattensrestaurangen i ja vad heter nu hotellet? Burj Dubai?
 

swede77

Medlem
Efter att ha bott i Dubai i flera år och provat på det mesta rekommenderar jag följande.


Skydive ovanför the Palm (otroligt proffsig personal, rekommnderar verkligen)
Köra Formelbil på Dubai Autodrome
Afternoontea på Burj al Arab (Inte så himla kul, om ni inte hyr helikopter och landar på plattan hotellet har på taket, är osäker om ni får det om ni inte bor på hotellet. jag skulle satsa på afternoon tea i Burj Khalifa (( världens högsta byggnad)) istället, eller drinks i baren)
Ferrari World i Abu Dhabi
Hyra Audi R8 Spyder & Porsche Boxter S Cab (fiins andra bilar också, Ferrari och Bugatti Veyron tror jag)
Dune Buggies i öknen (välj en bra operatör, vissa är dåliga)
SPA behandling
Skjuta 9 mm pistol (inte jättespännande men ok, det finns även den enda inomhus skeet (lerduvor) banan i världen precis i närheten)
Flyga luftballong i öknen i gryningen
Scubadiving (I så fall gör Shark Dive at Dubai Aquarium & Underwater Zoo i 10 million liters tanken)
Några timmar med fet yacht + limmo
Champagnebrunch på Le Meridien (ett alternativ är skaldjurs och obegränsad champane brunch på Jumeirah Beach Hotell, mer film/foto vänligt i min mening)

Andra rekommendationer:

Åka Flyboard/ Water jet pack (Tror Atlantis har detta)
Flyg Seaplane från Dubai till Ferrari World i AD(olika operatörer erbjuder detta)
Ski Dubai som nämnts ovan.
Yellow Boats är rätt skoj, supersnabba RIB:ar som ger en sighseeing från havet

Restaurang:

Fiskrestaurangen i Burj-al-arab är fantastisk, dessutom åker man virtuell ubåt till restaurangen.
Zuma
Reflets Par Pierre Gagnaire
Nobu
La Petit Maison
Meat company

Nattklubbar:

Cavalli Club
The Act
Cirque de Soir
Blue Marlin
Cristal
(I den ordningen)
 
Last edited:
Toppen