Senaste nytt

3400 poäng till Eurobonus Silver

krasnyj

Medlem
Hej alla!

Har nu efter OT upgrades på min NYC semester kvar 3400p till att bli EBS. Har inga resor inplanerade med SAS och min intjäningsperiod slutat den siste november. Behöver tips på hur jag kan nå 3400p på billigaste sätt. Vad har ni för tips? En snabb dags tripp eller weekend resa någonstans?

Alla tips är välkomna!
 

Alx

Medlem
Är det verkligen värt att köpa extraresor för att uppnå EBS om du reser med SAS så sällan? EBS ger inte direkt många förmåner till icke frekventa SAS-resenärer.

Men OM du ändå vill uppnå EBS så ger ju alla destinationer i södra Europa 2000 EB-poäng per väg. Så det är ju bara att ta första bästa destination som säljs till lägst pris när det passar just dig att lägga en dag ombord på SAS.
 
Jag drar upp en halvgammal tråd här i hopp om tips eller råd.

Jag är EBB idag men har 150 poäng kvar för att komma upp i EBS innan 31/12. Jag inser att fördelarna med EBS inte är jättestora och att om jag rest tillräckligt mycket hade jag redan varit silver eller guld, men 150 poäng känns retfullt nära så jag undrar vad man skulle kunna göra.

Det går att köpa 1000 baspoäng för 114 euro eller 15000 EB-poäng, känns inte särskilt prisvärt.
Flyga inrikes ser också ganska dyrt ut och passar in dåligt med den lediga tid som finns.

Har man några andra möjligheter egentligen?
 

Jonas C

Medlem
Med EBS kommer du in på loungen under julsäsongen, så jag tycker att du helt klart borde försöka få igen poängen.
 

fcx

Medlem
Ner till Göteborg, ta en fika och sedan tåget hem? Funkar även till Sundsvall. En julklapp till en familjemedlem?

Oavsett hur du gör hamnar du på en tusenlapp. EBS är inte helt dumt, extra bagage och businessincheckning kan vara värt en slant (och dessutom 15% poängbonus). Så vill du ha ditt EBS kan du antingen köpa poängen eller göra en dagsutflykt för samma summa. Beror på hur mycket tid du har över, men tänk på hur långrandiga mellandagarna brukar bli :)
 
Toppen