Senaste nytt

SAS lounger på Arlanda öppna på julafton?

adhoc76

Medlem
Flyger med TK med lunchflyget (12:15) i business på julafton. Hade naturligtvis utgått ifrån att loungerna skulle vara öppna som vanligt, trots att det är julafton. För säkerhets skull kollade jag SAS hemsida och där står följande tveksamt informativa nyhet:

Obs! Öppettider lounger under Jul- & Nyårshelgen
Öppettiderna kommer att följa SAS tidtabell, det kan innebära att en del SAS-lounger kommer vara stängda om SAS inte har någon schemalagd trafik.


Nu flyger ju jag mitt på dan och jag utgår ifrån att det är öppet. Men om jag skulle vilja vara helt säker så verkar SAS tycka att jag ska ha deras tidtabell i huvudet, vilket verkar lite för mycket begärt. Är det nån här som vågar ge lugnande besked av innebörd att SAS lounger kommer att vara öppna på T5 på ARN på förmiddagen på julafton?
 

Bern

Medlem
Nu är SAS trafik på julafton väldigt begränsad, ett halvdussin avgångar kanske, eller ännu mindre (?). Kan vara risk att loungen är stängd, ser ingen avgång efter kl 10 men jag kanske har missat något plan.
 

Storsteffe

Medlem
SAS flyger av nån anledning väldigt sparsamt på julafton och juldan märkte jag i fjol när jag hade tänkt dubbelfira både i Sverige och USA men några flyg borde de väl skicka iväg även då.
 

adhoc76

Medlem
Lyckades via SAS kundtjänst få numret direkt till loungen... De öppnar kl 07 och stänger kl 11.30 visade det sig... Kan inte vara många flighter som SAS flyger på julafton därmed....
 

Jacob

Medlem
Nu verkar du redan ha fått svar på din fråga. Men en riktlinje (som redan nämnts) är att loungen brukar hålla öppet så länge det finns någon/några SAS avgångar. Möjligtvis tar de även lite hänsyn till nära partners som Lufthansa om deras avgångar ligger någorlunda nära i tid.

Aldrig flugit under julen men däremot på nyårsafton med SAS en gång (sen eftermiddag om jag minns rätt) och fungerade exakt likadant då. Vill minnas att loungen stängde typ 18 på nyårsafton.
 

Storsteffe

Medlem
Tycker det där är lite märkligt, är bara SAS som stänger ner under jul tror jag, du får gå in i Menzies i stället, har inte provat business loungen men executive loungen är inte mycket sämre än guldloungen förutom maten då.
 

Jacob

Medlem
Jag tycker beslutet låter ganska sunt. De håller öppet så länge det finns SAS-avgångar och en koncentration av avgångar och låter därefter personalen få åka hem och fira jul. Vad kan det finnas av avgångar efter kl 12 på julafton om inte SAS själva flyger mer? Det är väl Lufthansa och Swiss som kanske har någon kvällsavgång. Det är knappast optimalt att hålla öppet en tom lounge hela eftermiddagen inför enstaka kvällsavgångar där det säkert i alla fall inte finns så många premiumpassagerare.

Blir det något klagomål går det säkert att lösa med en måltidskupong i någon av restaurangerna, så gör exempelvis Finnair på Bromma under helgerna då Yellow Room-loungen bara är öppen på vardagar.
 

Traveller

Medlem
Önskar all SAS personal en riktigt GOD JUL med deras familjer. Dom sliter för oss tidiga morgnar, sena nätter och är väl värda att få njuta av glögg, gran, klappar och snaps med sina nära...
 
Toppen