Senaste nytt

Fråga angående bokning med Emirates

RedCarpet

Medlem
Har börjat åka frekvent till Hong Kong och valt att flyga Emirates. Denna gång behöver vi stanna i Dubai 3 dgr på nedvägen för några möten. Hur jag än söker på Emirates hemsida så blir biljetten dubbelt så dyr än normalt. Är det alltid så eller finns det möjligheter att komma runt detta? Jag har tyvärr ingen erfarenhet av de bokningsverktyg som ni proffs bokar med ;-(
 

agehall

Medlem
Vi "proffs" boka nog oftast via flygbolagens hemsida. Jag sitter lite illa till nu, så jag kan inte kolla upp fares, men det är fullt möjligt att de billigare fares ARN-DXB-HKG inte tillåter stopovers och därför blir det dyrare när du vill stanna i DXB.
 

vega

Medlem
Sist jag skulle flyga med Emirates och ville ha en stopover så kunde inte våran resebyrå boka det och lyckade inte boka via hemsidan. Därför ringde jag deras bokning, mycket trevlig herre som hjälpte mig, blev tillslut billigare totalpris än priset jag fick upp på hemsidan utan stopover. Så min rekommendation är att ringa!
 

fcx

Medlem
Fare basis UHE1YSE1 (den billigaste jag hittade i KVS):

[Stopovers]
2 STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT
LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT SEK 450.
1 FREE IN DXB
1 IN DXB AT SEK 450.
CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY.
AND - 2 STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT AT SEK
450 EACH
2 IN BKK
CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY.
 

Dr. Miles

Expert
Vissa Emirates (och även Qatar Airways) fares tillåter inte stopover på ditvägen, förmodligen för att hindra Dubai-/Dohaborna köper billiga biljetter utifrån och ta stopover där. Vid hemresan är ofta OK, men Qatar Airways har börjat att publicera fares som inte tillåter någon stopoover alls.
 

RedCarpet

Medlem
Vill tacka för tipset att ringa 0850252111. Från att ha kostat ca 14 000 kr fick jag ned biljettpriset till ca hälften - med en stopover på 5 dgr i Dubai och dubbla tiermiles ;-)
 

johhenrik

Medlem
Har inte EK en speciell ruta att kryssa i online om man vill göra stop-over i Dubai? Fast det kanske inte hjälpte? Bra att veta att man kan få till bättre pris via telefon dock. :)
 
Toppen