Senaste nytt

Pendla mellan Stockholm-Västerås ?

A380*G

Medlem
SJ eller bil känns som det mest naturliga ja. Sen beror det på var i Västerås du utgår från och var i Stockholm du ska till, samt din privatekonomiska situation delvis.
 

Palazzi

Medlem
Som skrivits är det SJ eller bil, beroende på var i Stockholm du jobbar. Båda alternativen känns, av erfarenhet, lika dåliga....men man har ju inget val. Trafikstockning när man kör bil, och allehanda förseningar när man väljer tåget.

Swebus är alltid i tid, men 1h35min känns i mastigaste laget. Därtill finns det inte många avgångar att välja på.

Kör man "Maserati" så väljer man ju alternativet bil (!?) :)
 
På förra jobbet hade jag kollegor som dagligen pendlade från V-ås till Sthlm, under ett antal år, och det var tåg (antar SJ) som gällde, kontoret var i södra Solna så dom bytte då i Sundbyberg till T-bana.
 

Unicornone

Medlem
Pendlar Arkösund-Vreten varje dag, bästa kompromissen för mig är bilen till Östertälje, pendeln till Centralen o sen T-bana. Gick ju tyvärr inte att ha kvar min gamla A6 3.2Q Avant så jag rullar Peugeot 508 2.0. Östertälje har gratis parkering och tät pendeltrafik annars hade jag valt Södertälje Södra.
 

Maserati

Medlem
Jag åker från Stockholm till Västerås, jag såg att SJ stannar vid Sundbyberg, bor ca 20 minuter därifrån så jag slipper åka hela vägen in till Centralen.
Jag är student så billigaste möjliga :) Har även hört att man kan ta pendeln till Bålsta sedan hoppa på SJs tåg men Bålsta tar ju en avgift men då undrar jag kan man byta från pendeln till SJ och undvika avgiften?

Palazzi, hade jag haft en Maserati skulle jag knappast tänka på SJ ;)
 

palmen

Moderator
Mig veterligen måste du betala avgiften när du åker med pendeltåg till Bålsta, oavsett hur du ska resa vidare där ifrån.
 
TIM-kort är absolut en bra idé om man väljer att åka Västerås-Stockholm med SJ. Jag har haft ett par kollegor som gjort just det, de har inte varit speciellt imponerade av överfulla tåg, förseningar och annat elände på den sträckan (så fort man kommer in mot Sthlm så får man ju dessutom tävla med alla pendeltåg om slottider).
 

Maserati

Medlem
Jag kollade in TIM-kortet såg helt klart intressant ut, så om jag har förstått det rätt så kostar det ca 3400 kr för tågresa med SJ, tunnelbana med SL och bussar i Västerås? Får man sina Prio poäng?
 
Toppen