Senaste nytt

Återbetalning från Turkish Airlines, någon som har erfarenhet?

Unicornone

Medlem
Avbokade två stolar i Eco på TK då vi trippade över ett fenomenalt Businesserbjudande från Qatar för vinterns Thailandsresa.
TKs agent förklarade på knagglig Engelska att refund till mitt Amex skulle ta 21 dagar vilket innebar att krediten skulle kommit in den 6/12. Har inte sett röken av nån kredit än, någon som har testat att avboka på TK?

Ska ringa dem i morgon, blir spännande om agenten pratar lika fantastisk Engelska som den förra..:confused:
 

Alf

Medlem
Jag har avbokat en gång, jag tyckte också det var lite besvärligt eftersom deras agenter pratar så usel engelska.
Det tog några veckor innan pengarna var tillbaka på kontot.
 

PYRZ

Medlem
Har avbokat en gång och pengarna fick jag tillbaka efter några dagar. Allt blir mycket enklare när man pratar turkiska med dem :p
 

agehall

Medlem
Man kan ju försöka. Om det finns ett biljettnummer är dock AmEx väldigt ovilliga att hjälpa till vilket jag fick erfara när SAS dubbeldebiterat mig i sommras.
 

Unicornone

Medlem
Har pratat med Amex eller mer specifikt deras krediteringsavdelning. De kan inget göra såvida inte TK skickar mig en avbokningsbekräftelse eller något annat som specifikt visar vilket belopp det rör sig om. TK har skickat nada… De vill inte ens säga vilken dag de returnerat pengarna, vilket de i fredags påstår att de har.
Ska ringa TK igen på måndag. Amex hävdar att de har en femtondagars limit på vad en Amexkund ska behöva vänta på en kredit..
TK sa dessutom i fredags att det var 26 dagar innan de krediterar, det är 5 dagar mer än vad agenten sa vid avbokningstillfället.

Nu hade det varit bra om man kunnat Turkiska kanske...
 

PYRZ

Medlem
Unicornone, detta låter inget vidare. Om du vill så kan jag hjälpa till med turkiskan, däremot är det ingen garanti att turkarna fixar det, men kommunikationen blir lite enklare kanske :)
 
Toppen