Senaste nytt

Tips på Sunday Brunch runtom i världen?

ESSA

Medlem
Missade en gång en Sunday Brunch på Fullerton i Singapore pga ett tidigt falskt brandlarm på Hilton 1/1...
Jag hade väldigt gärna testat den då jag sökt info på nätet innan och Fullerton verkade då som bästa alternativet.
Någon som testat?

Har varit flera gånger på Westin i Chaoyang samt ett par gånger på Hilton Wangfujing, Beijing.
Westin har aldrig gjort mig besviken, hummern är stående nummer ett och återkommer minst en gång innan brunchen är över.
Hilton Wangfujing var positivt med den stora färska tonfisken som var upphängd på tre bambustockar och som en kock stod och skar bitar ifrån. Deras varma chokladsufflé var också gudomlig! (Tror dock att det var en sån, icke helt tillagad, som gav mig akut matförgiftning...) Blev kompenserad med en brunch för två vid ett senare tillfälle. Bra Hilton!

Vad har ni för erfarenheter av bruncher?
Några guldkorn?
Vilken har bästa utbudet på mat/desserter?
Bästa Champagnen?

Jag försöker se till att vara på plats under minst en söndag när jag åker till Beijing för att kunna njuta av en brunch med massa bubbel.
 

nilsson

Medlem
Det finns ju många olika kategorier av bäst. Brunchbuffé på Palace hotell i San Francisco med jazzband och champagne i deras glasrum lämnar väldigt lite kvar att önska, men känns konstlat i jämförelse med Bloody Mary och breakfast sliders vid bardisken ovanpå Pike Place Market i Seattle.
 

TravelARN

Medlem
Kan någon rekommendera ett bra Sunday brunch ställe med free-flow champagne i Singapore?

Vi hade en Sunday brunch på Ritz-Carlton Singapore i november förra året och det var fantastiskt!
Så, vi skulle vilja gå på något liknande i samma klass det här året men någon annanstans.
Tack på förhand!
 

Myllys35

Medlem
Ritz-Carlton i Hong Kong måste ju vara en av de bättre.
Är det enbart Asien som gäller för trevlig brunch med skumpa etc? Hur ser det ut i t.ex. LA? Och då tänker jag något lite mer spännande än pannkakor med sirap :)
 
Toppen