Senaste nytt

SK020 omledd till Skellefteå

OliT

Medlem
För dåliga bromsvärden i Luleå och kraftiga sidvindar. En go-around gjordes medan markfolket försökte få upp värdena, men man lyckades inte trots snöröjning och urea. Samma piloter hade tydligen gjort en tuff landning i Östersund tidigare under dagen och var sena till Arlanda på grund av det.
Landning med hög fart i Skellefteå (kraftig vind här också).

Nu väntar vi på vidare transport till Luleå. Lite trist i och med att jag ska med SK001 i morgon bitti (weekend i Milano med tjejen). Någon som vet vad som gäller med EU-regler i det här fallet? Extraordinära omständigheter?

Får hoppas att det inte var den här kärran som skulle gå som SK001 (vilket i och för sig är troligt då det är en 736).
 

OliT

Medlem
Trist. Fick precis bekräftat att SK001 bussas till Skellefteå från Luleå vilket innebär missad anslutning till Milano. Ringde Tallin som styrde om till 13.10 via Köpenhamn. Framme först 19.10 i Milano, så vi tappar sju timmar.

Nu börjar jag dock fundera: var det dumt av mig att vara proaktiv här? Kan SAS mena att jag bokat om självmant?
 

andreas

Medlem
För dåliga bromsvärden i Luleå och kraftiga sidvindar. En go-around gjordes medan markfolket försökte få upp värdena, men man lyckades inte trots snöröjning och urea. Samma piloter hade tydligen gjort en tuff landning i Östersund tidigare under dagen och var sena till Arlanda på grund av det.
Landning med hög fart i Skellefteå (kraftig vind här också).

Nu väntar vi på vidare transport till Luleå. Lite trist i och med att jag ska med SK001 i morgon bitti (weekend i Milano med tjejen). Någon som vet vad som gäller med EU-regler i det här fallet? Extraordinära omständigheter?

Får hoppas att det inte var den här kärran som skulle gå som SK001 (vilket i och för sig är troligt då det är en 736).

Tråkigt att höra. Men det är få saker som biter på en bankropp som fortfarande är kall efter helgens -23 och sen nederbörd i form utav snöblandat regn. Enda chansen som jag kan se det är att försöka bli ombokad på DY4030 LLA0635 - ARN0755 (jag vet, ingen höjdare kanske). Men platser finns det och maskinen står på LLA.

Håller tummarna för att ni kommer till Milano utan allt för mycket försening!
 

Xilan

Medlem
Trist. Fick precis bekräftat att SK001 bussas till Skellefteå från Luleå vilket innebär missad anslutning till Milano. Ringde Tallin som styrde om till 13.10 via Köpenhamn. Framme först 19.10 i Milano, så vi tappar sju timmar.

Har de redan nu bekräftat att du missar din anslutning?

13 är i princip skridskobana, så det var en bra grej att inte landa där tror jag,
Ja, speciellt med kraftig sidvind. 13 är icke landningsbart även när det är vindstilla.
 

OliT

Medlem
Har de redan nu bekräftat att du missar din anslutning?


Ja, speciellt med kraftig sidvind. 13 är icke landningsbart även när det är vindstilla.

Ja. SK001 beräknas lyfta SKE tidigast 08.00 med ankomst 09.10. ARN-LIN går 09.20, så det var no-go. Ringde och kollade igen, vi har snabbast möjliga till Milano.
 

NotRyan

Medlem
Huja, den sträckan har man åkt några gånger när dom inte kunnat landa i LLA. Jag avundas dig inte, buss till SFT är ingen höjdare....

Ha det så trevligt i Milano i alla fall :)

Mvh
/NotRyan
 
Toppen