Senaste nytt

Tips på resmål (utanför Europa) med SAS utan mellanlandningar.

joa

Medlem
Har lite Thaipoäng som förfaller och tänkte sticka iväg på en kortare resa (max en vecka totalt)
Vill nog helst utanför Europa.
För att optimera tiden man är borta så tänkte jag om man skulle försöka undvika mellanlandningar.
Tänker SAS då det väl är i princip de enda som flyger direkt från Arlanda och ut i världen eller?
Andra förslag inom Star Alliance är såklart välkommet också.

Vetegentligen inte vad för typ av resa jag tänkt oss. Var inne på New York men det blev nedröstat så jag antar att storstäder går bort.......
 

joa

Medlem
Resdatum? Kan ni tänka er hyrbil? Max en vecka utanför Europa är ju väldigt lite om man inte ska stanna i en stad.
Resedatum blir nog först nästa höst. Hyrbil är ok.
Visst blir det lite. Anledningen är att det då blir första gången vi åker utan lillgrabben och en vecka känns som max så här första gången.
 

joa

Medlem
Öppen för mellanlandningar om det inte finns förslag utan.
Kort restid skadar inte.......
Karibien kanske, men den resan tar väl tid.....
 

TheEagle

Medlem
Ja, utan mellanlandningar och utanför Europa så har man ju inte så mycket att välja mellan. När det gäller *A är det väl bara New York, Chicago, Bangkok, Peking, Tel Aviv eller Addis Abeba. Kan man dock tänka sig en mellanlandning kan man ju dra till Florida till exempel om man vill göra det enkelt relativt enkelt. Om du kör med på poäng så ta byte i Europa med t.ex LH eller LX på vägen ut. Sedan byte i USA på vägen hem, förslagsvis i New York eller Chicago så att du kan flyga med SK direkt hem. Blir ganska smärtfritt trots allt.
 

joa

Medlem
Hur mycket poäng pratar vi om?
Har drygt 70.000 så det begränsar mig en hel del ser jag nu. Har 110.000+ på SAS så en biljett kan jag åka i princip var jag vill på.
70.000 begränsar mig till Asien och North Amercia ser jag. Ja, North Africa går visst också....
 
Toppen