Skulle ändra en bokning hos SAS idag via webben (ändra datum och uppgradera till Plus)
Jag klickar mig igenom hela bokningsförfarandet och kommer till slut fram till betalningen. Kollar noga igenom allt i lugn och ro och trycker därefter på betala.
Vad händer? Jag får en bekräftelse på att bara ena sträckan har ändrats till Plus och att priset dessutom blivit högre (!).
När jag efter 30min kommer fram till kundservice - ringde direkt så säger de att de inget kan göra - "vi kan inte göra så i våra system". Jag har att välja på att avboka hela resan och köpa ny biljett (mkr dyrare), eller ta det hela med customer care efter resan (!). De vägrar ge mig ett nummer så jag kan ringa till dem nu direkt.
Det har alltså blivit något IT-fel på deras sajt och jag har fått en biljett jag inte köpt, till ett pris jag inte accepterat.
Tips och förslag?
Jag klickar mig igenom hela bokningsförfarandet och kommer till slut fram till betalningen. Kollar noga igenom allt i lugn och ro och trycker därefter på betala.
Vad händer? Jag får en bekräftelse på att bara ena sträckan har ändrats till Plus och att priset dessutom blivit högre (!).
När jag efter 30min kommer fram till kundservice - ringde direkt så säger de att de inget kan göra - "vi kan inte göra så i våra system". Jag har att välja på att avboka hela resan och köpa ny biljett (mkr dyrare), eller ta det hela med customer care efter resan (!). De vägrar ge mig ett nummer så jag kan ringa till dem nu direkt.
Det har alltså blivit något IT-fel på deras sajt och jag har fått en biljett jag inte köpt, till ett pris jag inte accepterat.
Tips och förslag?