Senaste nytt

Tillgänglig lounge på Arlanda terminal 4?

Adamsson

Medlem
Halloj! I början på januari nästa år blir jag EBG och får äntligen lounge-access. Jag har läst någonstans, antingen här eller på SAS Facebook-sida att loungen i terminal 4 på ARN är obemannad? Innebär det att man kommer in genom att dra EB-kort och passera genom en "spärr"? Fungerar det då att ta sig in i loungen på inrikes om man har rullstol? :confused:

/ Mattias
 

Jacob

Medlem
Läs mer i vår loungeguide:
http://www.businessclass.se/artikla...nge-stockholm-arlanda-terminal-4-inrikes.html

Ingången är med "spärrar", precis som i tunnelbanan. Det finns dock en större grind vid sidan men antar att du behöver få hjälp av personalen för att använda den. Det finns personal i loungen som bl.a. hjälper till med buffén, annars får du ta hjälp av SAS servicedisk i transithallen, de ska kunna hjälpa till att öppna för gäster som har problem med de vanliga spärrarna.
 

Roger J

Medlem
Sista året (typ) har det alltid funnits personal i loungen när jag varit där. Ta hissen upp och be dem öppna stora "grinden". Ibland är personalen ute i köket, be någon ropa på dem i så fall.
Alternativet är, som Jacob skriver, att du ber en riktig SAS-personal assistera dig. Säg till vid incheckningen eller vid transferdisken till höger om hissen som går upp till loungen. De kommer så klart hjälpa dig in.
 

twiggs

Medlem
Förstå mig inte fel nu, men som rullstolsbunden reser man väl som WCHS eller i värsta fall WCHC, och blir således assisterad genom flygplatsen (precis som barn som reser UM); varför skulle du då inte kunna begära att få bli körd till loungen?
 

Adamsson

Medlem
Förstå mig inte fel nu, men som rullstolsbunden reser man väl som WCHS eller i värsta fall WCHC, och blir således assisterad genom flygplatsen (precis som barn som reser UM); varför skulle du då inte kunna begära att få bli körd till loungen?

Jag använder mig knappt av assistansen då jag reser som WCHR och endast behöver hjälp med att få ner rullstolen från flygplansdörren till cargo. Den hjälpen jag kan tänkas behöva är hjälp med handbagage från jetway till mitt säte men det brukar ombordbesättningen ordna automagiskt utan att jag ens behöver fråga. :)

Det ska bli intressant att se hur det funkar med att komma in i inrikesloungen.

Hur som helst ska det bli mycket trevligt att få börja resorna med en avkopplande(?!) stund i lounger runt om i världen och kanske säga hej om man springer/rullar på någon av er där ute! :)
 
Toppen