Senaste nytt

Mailerbjudande: 200 kr rabatt till USA & Asien

jth

Medlem
Fick ikväll ett mail med erbjudande om 200 kr rabatt om jag bokar en USA eller Asienflight innan den 16e december och flyger mellan Maj och September 2014. Rabatten är i form av en personlig rabattkod så jag antar att det är ett targettat utskick. Trevligt med rabatt men 200 kr gör ju varken till eller från...
 

pitch

Medlem
Lufthansa skickar såna till mig lite titt som tätt, men deras 200 spänn kan man använda även inom Europa, vilket gör hela grejen lite mer användbar.
 

Thornado

Medlem
Intressant... Jag fick nästan samma mail, men jag får 300 kr i rabatt.

Undrar hur de kom fram till att jag är en sån fattig stackare att jag behöver få en extra hundralapp i rabatt.
 

miramax

Medlem
På pendlarmötet i Umeå pratade de om att de skulle börja med olika rabattkoder och liknande. Detta kanske är någon slags testomgång?
 

jth

Medlem
Går det att använda dessa rabattkoder utan att ringa till kundtjänst nuförtiden?
[/url]

Ja, det kom tillochmed en länk till ett dokument som beskrev hur man skulle använda koden. Det går att knappa in den i ett särskilt fält när man kommer till betalning på websidan.

På pendlarmötet i Umeå pratade de om att de skulle börja med olika rabattkoder och liknande. Detta kanske är någon slags testomgång?

Det var det jag också tänkte på. De kanske vill testa systemet och passar på att skicka ut lite olika erbjudanden till olika kundgrupper för att hur priskänsliga de är :)
För några futtiga hundralappar tror jag inte de får någon merförsäljning men om man änså ska boka nåt kommer man ju självklart använda koden.
 

miramax

Medlem
Ja, det kom tillochmed en länk till ett dokument som beskrev hur man skulle använda koden. Det går att knappa in den i ett särskilt fält när man kommer till betalning på websidan.



Det var det jag också tänkte på. De kanske vill testa systemet och passar på att skicka ut lite olika erbjudanden till olika kundgrupper för att hur priskänsliga de är :)
För några futtiga hundralappar tror jag inte de får någon merförsäljning men om man änså ska boka nåt kommer man ju självklart använda koden.

Japp. Jag tänker också rent IT-tekniskt. Att se till att allt funkar med en lite mer "oviktig" rabatt.
 
Toppen