Senaste nytt

Billigaste avstickaren på resa från Sydney till Malta?

ellispellis

Ny medlem
Hmm..jag reser inte tillräckligt mkt för att kunna veta//hitta detta själv! *damnit* :)
- och - jag är inte säker på att jag ställer frågan i rätt forum, men.. jag hade uppskattat SÅ MKT om ni isåfall ville tipsa gärna om var jag kunde få svar om ni (mot förmodan) står svarslösa.. :)
Jag har planerat att resa fr Luca/Malta till Sydney/Aus i slutet på Dec.. (från 20/12 ber. på bästa pris) för att kunna fira nyår där. Hemresa ska vara kring den 17/1 - och här kommer min fråga: Vilken billig sol&bad-avstickare kan man göra på sträckan Sydney - Malta?
- Är främst ute efter ett billigt-att-leva-på resmål..och med så billig connection tillbaka till Europa/Malta kring den 27/1.
- Och..jag vet, det är sinnes, men jag kommer att behöva vänta in i det längsta att boka den, typ..20/12! :-/

Vill ni vara rara och dela ut tips, pekpinnar eller rena survivalkits? Tack!

Och feel free att flytta denna till flygbiljetter om det är 'mer korrekt'..tack!
 

ellispellis

Ny medlem
Oj..kanske får förtydliga på en gång!
Med hemresa menar jag "från Sydney - via avstickare - mot Malta". Klart som korvspad? Ok! ;-)
 

pitch

Medlem
Du menar alltså nu i december? Jag skulle nog välja Bali som avstickare. Det är ju sådär halvvägs och väldigt trevligt. Dessutom är det säkert skapliga priser på flyg till/från Australien därifrån, stället är i alla fall fullt med fulla aussies om man åker till fel plats på ön.

Tyvärr kostar det nog skjortan och halva byxorna om du vill åka dit från Europa vid den tiden och med så dålig framförhållning.
 

ellispellis

Ny medlem
Ja..asså, lämna Sydney den 17 jan 2014 - för ca 10 dagar på Bali - och sen tillbaka till Malta.. Det låter ju inte helt fel..men jag trodde Bali var typiskt "dyrt"! :)

Finns det nån rutt "från Sydney" som är "billigare än Bali/andra".. dvs: finns det flygplatser som är billigare än andra att flyga via?? Kanske en konstig fråga, men jag tänker mig att det kanske hänger samman med mängden trafik..
 

pitch

Medlem
Bali är inte ett speciellt dyrt ställe att leva på, om du inte absolut känner att du måste bränna pengar. Då kan det förstås kosta hur mycket som helst.

Bästa alternativet prismässigt kan nog vara om du åker på en T/R-biljett till Sydney via Bangkok, och sen tar en lång stopover där på vägen hem. Från BKK kommer man till hela Sydostasien, och faktiskt till det mesta av Asien, för en oftast rimlig penning.
 

ellispellis

Ny medlem
@ Palmen: Jo.... jag ska ju inte säga att sol&badandet i/omkring Sydney INTE skulle kunna räcka till, men jag tänkte att: om jag ändå är där på det hållet, så kunde jag ju flyga en annan väg hem och njuta av nån annan strand OCKSÅ! :)
 

palmen

Moderator
@ Palmen: Jo.... jag ska ju inte säga att sol&badandet i/omkring Sydney INTE skulle kunna räcka till, men jag tänkte att: om jag ändå är där på det hållet, så kunde jag ju flyga en annan väg hem och njuta av nån annan strand OCKSÅ! :)

Det finns rätt mycket att utforska i Australien också (inte bara Sydney), behöver inte lämna landet för att uppleva nytt.
Tittade lite på dina datum och kunde hitta utresa den 23e med Emirates för 1700€ tur och retur med stopp i Singapore på dina datum på hemvägen. Från Singapore kan du nå väldigt många destinationer i sydostasien till en någorlunda billigt pris.

Tittade inga andra rutter än just via Singapore, om du laborerar lite kan du kanske hitta via Bangkok, Kuala Lumpur, Hong Kong på vägen hem istället.
 
Toppen