Senaste nytt

Fråga om kvalificeringsperiod av SAS EuroBonus

gustavh

Medlem
Hej,

Först och främst vill jag tacka för ett grymt forum! Som många andra har jag läst inlägg en längre period men fram tills nu inte skrivit något :)

Jag har precis kvalificerat mig till Silvernivå och min kvalificeringsperiod är 01 aug 2012 - 31 jul 2013.

Räknar med att jag kommer gå till 0 poäng efter 31 juli och att jag då måste börja från början med att tjäna ihop silver/guldstatus.Kan jag isånnafall efterregistrera resor som görs fram till 31 Juli och på så sätt få med dom i nästa kvalificeringsperiod eller kommer dessa då läggas in då resan ägde rum?

mvh,

Gustav
 

Agö

Medlem
Hej,

Först och främst vill jag tacka för ett grymt forum! Som många andra har jag läst inlägg en längre period men fram tills nu inte skrivit något :)

Jag har precis kvalificerat mig till Silvernivå och min kvalificeringsperiod är 01 aug 2012 - 31 jul 2013.

Räknar med att jag kommer gå till 0 poäng efter 31 juli och att jag då måste börja från början med att tjäna ihop silver/guldstatus.Kan jag isånnafall efterregistrera resor som görs fram till 31 Juli och på så sätt få med dom i nästa kvalificeringsperiod eller kommer dessa då läggas in då resan ägde rum?

mvh,

Gustav

Det kommer att registreras det datum resan ägde rum. Välkommen till bc.se.
 

frta02

Medlem
Bara så att jag förstår det hela rätt. Min kvalificeringsperiod är: 01 apr 2013 - 31 mar 2014. Om jag gör jag en resa 31 Mars som ger 10 000 baspoäng så förfaller dom dagen efter?
 

agehall

Medlem
Öh, nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron.

Alla poäng förfaller 5 år efter det år man tjänade in dem. Detta gäller alltså oavsett om det är baspoäng eller extrapoäng.

Status baseras på antalet INTJÄNADE baspoäng per kvalificeringsperiod.
 

Henrik_B

Medlem
Hej Vänner,

Min kvalificeringsperiod är Okt-Sep. Har under denna period hittills tjänat ihop 21000 baspoäng. Enligt SAS app har de nu flyttat upp mig från Basic till Silver under innevarande kvalificeringsperiod, samt att nya kreditkort uppdaterade med EBS har ramlat in i brevlådan. Står "Silver 01 Oct 2013 - 30 Sep 2014" i appen. Är detta något nytt inför lanseringen av EB 2.0 kanske? Har någon annan råkat ut för samma sak? Når Guld i Augusti och det vore tråkigt om det då bara gällde i knappt två månader. Kollar med er innan jag tar detta med SAS.
 

obs

Medlem
Hej Vänner,

Min kvalificeringsperiod är Okt-Sep. Har under denna period hittills tjänat ihop 21000 baspoäng. Enligt SAS app har de nu flyttat upp mig från Basic till Silver under innevarande kvalificeringsperiod, samt att nya kreditkort uppdaterade med EBS har ramlat in i brevlådan. Står "Silver 01 Oct 2013 - 30 Sep 2014" i appen. Är detta något nytt inför lanseringen av EB 2.0 kanske? Har någon annan råkat ut för samma sak? Når Guld i Augusti och det vore tråkigt om det då bara gällde i knappt två månader. Kollar med er innan jag tar detta med SAS.

Om du når Guld i indeværende periode, som for dit vedkommende er 1. oktober - 30. september, så vil du være Guld-medlem i den efterfølgende periode (1. oktober 2014 - 30. september 2015). Ellers vil du også være Sølv-medlem i denne periode.

Jeg ville ikke blive overrasket over, hvis der fortsat er en fejl eller to i SAS app'en. For nogen tid siden viste den i hvert fald også fejl vedrørende statusniveau og periode.
 
Toppen