Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold, Check! Nu då?

Som så många andra här har jag sedan i April (då jag uppnådde EB Silver) styrt om min poängintjäning inom Star Alliance till Aegean Airlines. Häromdagen tickade kontot över 20,000 poäng och jag har nu uppnått guldstatus. Om jag förstått de generösa villkoren hos Aegean så räcker det nu med att jag registrerar en flygning per år för att bibehålla denna status under åren framöver.

Frågan är nu, vad gör jag smartast i framöver? Ska jag gå tillbaka till Eurobonus och lägga poängen där istället? Gjorde under 2013 62 flygningar med Star Alliance varav 46 var med SAS. Majoriteten av dessa har varit inrikes ARN-GOT. Är ganska säker att mitt resande kommer gå ner något under nästa år, så är ej säker att jag kommer kunna nå EB*G om jag skulle gå över till EB igen. Finns det något annat program jag borde kika på som kanske ger goda möjligheter att boka reward-tickets exempelvis? Hur skulle ni ha gjort?
 

Jonas C

Medlem
Det måste vara ett lysande alternativ med huvudsakliga resandet mellan GOT och ARN!! Hur tänkte du nu??

Tjaa OP ville ha ett program som är bra för redemptions, så BAEC kan vara ett bra alternativ.

Annat fall om han enbart flyger inrikes mellan GOT och ARN så känns A3 som det vettigare alternativet då man får 600 miles per flygning i alla bokningsklasser hos SAS, jämfört med 500 poäng till EB på inrikes. Möjligheterna för redemption med A3 på Star Alliance är förvånansvärt bra.
 

Palazzi

Medlem
Skulle ta ett program där du även kan köpa på dig block av poäng... ARN-GOT x (en massa flygningar) genererar fortsatt inte så många miles med annat än EB.

Satsa på ett program som ger 100% intjäning och billigare poänguttag än SAS EB - Status har du ju redan. United Milage Plus kanske kan vara något?
 
Mitt övriga resande inom Star Alliance är huvudsakligen med Austrian/SAS ned i Europa via Wien, gör 5 flygningar per år till Ukraina med 3 segment per enkel resa (GOT-ARN-VIE-HRK, HRK-VIE-CPH-GOT). Om det gör någon klokare :)
 

GOTATH

Medlem
Som så många andra här har jag sedan i April (då jag uppnådde EB Silver) styrt om min poängintjäning inom Star Alliance till Aegean Airlines. Häromdagen tickade kontot över 20,000 poäng och jag har nu uppnått guldstatus. Om jag förstått de generösa villkoren hos Aegean så räcker det nu med att jag registrerar en flygning per år för att bibehålla denna status under åren framöver.

Frågan är nu, vad gör jag smartast i framöver? Ska jag gå tillbaka till Eurobonus och lägga poängen där istället? Gjorde under 2013 62 flygningar med Star Alliance varav 46 var med SAS. Majoriteten av dessa har varit inrikes ARN-GOT. Är ganska säker att mitt resande kommer gå ner något under nästa år, så är ej säker att jag kommer kunna nå EB*G om jag skulle gå över till EB igen. Finns det något annat program jag borde kika på som kanske ger goda möjligheter att boka reward-tickets exempelvis? Hur skulle ni ha gjort?

Halvt OT, men jag tycker du ska flyga med Aegean också :eek: Riktigt bra i båda klasserna. Sommarsemester till Aten kanske med nya direktlinjen från Stockholm?
 
Toppen