Senaste nytt

Behöver tips på present/presentkort till kräsen!

jsm

Medlem
Hej alla,

Jag tänkte att detta kan vara ett bra forum att få lite tips på presenter.

Vi ska tacka av vår chef innan jul. Och jag har fått uppgift att klura ut en present... Några utmaningar:

Hon är vinkännare så svårt att hitta ett bra vin/champagne. Tips?
Hon reser mycket så jag är osäker på om lyxig herrgårdsweekend för henne och maken är det hon vill ha.
Hon kan mer om design än mig, så det är svårt att köpa någon "snygg pryl"

Alltså undrar jag om någon har något tips, kanske på leverantör av ospecificerade presentkort, där hon själv skulle kunna välja något?

Skulle tro att vi vill bränna 2000-4000 kr till henne

Hjälp!?! :)
 

TheEagle

Medlem
Flög med LH i First från HKG till FRA förra veckan. Där drack jag den bästa champagne jag någonsin druckit. Finns att beställa på Systemet. 1999 Cuvée Louise från Pommery. Tror priset på bolaget är 1290 kr flaskan. Kanske kan vara nåt?
 

flybob

Medlem
Om ni tycker om henne och inte bara köper presenten "för att", så kanske det är trevligare att hitta på något tillsammans ? Laga middag tillsammans (beroende på hur många ni är), gå på restaurang eller bara mingla på kontoret med flera flaskor champagne (man får ju en hel del ok champagne för 4000) och tilltugg?
 

sembl

Medlem
Hej alla,

Jag tänkte att detta kan vara ett bra forum att få lite tips på presenter.

Vi ska tacka av vår chef innan jul. Och jag har fått uppgift att klura ut en present... Några utmaningar:

Hon är vinkännare så svårt att hitta ett bra vin/champagne. Tips?
Hon reser mycket så jag är osäker på om lyxig herrgårdsweekend för henne och maken är det hon vill ha.
Hon kan mer om design än mig, så det är svårt att köpa någon "snygg pryl"

Alltså undrar jag om någon har något tips, kanske på leverantör av ospecificerade presentkort, där hon själv skulle kunna välja något?

Skulle tro att vi vill bränna 2000-4000 kr till henne

Hjälp!?! :)

Du ser ut att vara baserad i Berlin, så varför inte något riktigt udda som hon inte förväntar sig tex en helg på

Tropical Islands: Urlaub in den Tropen mit Übernachtung

Annars finns det ju kul bankörning på

Lausitzring.de: Home

Dock två flaskor Krug Grand Cuvee funkar alltid men är bra mycket tråkigare än ovannämda alternativ.
 

ollek

Medlem
En liten varning för Tropical Island. Det är raka motsvarigheten till lyx. Äckliga drinkar, dålig mat och tusentals barnfamiljer... Men det är en upplevelse ändå, men kanske inte på det sättet er chef skulle uppskatta. (Har varit där två gånger).
 

sembl

Medlem
En liten varning för Tropical Island. Det är raka motsvarigheten till lyx. Äckliga drinkar, dålig mat och tusentals barnfamiljer... Men det är en upplevelse ändå, men kanske inte på det sättet er chef skulle uppskatta. (Har varit där två gånger).

Det var ju lite det som var meningen. Folk som har allt och är vana vid att få det bästa och har koll på läget bör ibland få något som är mediokert som Tropical Island därav högst upp i listan.

Själv så skulle jag satsat på Krugen. Det blir aldrig fel
 

jsm

Medlem
Du ser ut att vara baserad i Berlin, så varför inte något riktigt udda som hon inte förväntar sig tex en helg på

Tropical Islands: Urlaub in den Tropen mit Übernachtung

Annars finns det ju kul bankörning på

Lausitzring.de: Home

Dock två flaskor Krug Grand Cuvee funkar alltid men är bra mycket tråkigare än ovannämda alternativ.

Tack för tipsen!

Tropical Island har jag varit med ungarna. Kul för den målgruppen, men inte riktigt min chefs grej

Lausitzring hade jag ingen aning om, verkar kul. Dock är hon Stockholmsbaserad.

Letade runt lite och hittade liveit.se. Köper nog ett presentkort där så får de bestämma själva vad de vill göra.

Igen, tack för inspirationen!
 

RickardG

Medlem
Ny medlem med ett inlägg, som kommenterar en två år gammal tråd. Man, 25 år, exakt detsamma som VDn för bolaget Upplevelser Andrén AB som driver upplevelse.com.

Slump?
 
Toppen