Senaste nytt

Risk för nedgradering från First class?

EricT

Medlem
Åker till JNB med BA55 på fredag i F. Med tanke på alla människor som skall ner till Sydafrika för Mandelas begravning mm så undrar jag om ni tror att det är stor chans att jag blir nedgraderad från F?

BA säljer inga platser i F på fredag längre och det verkar finnas 2 platser kvar på mitt flyg och fullt på BA57. De säljer inte heller inga platser i C på fredag. Jag börjar känna mig lätt oroad.
 

JacobGBG

Medlem
Förutsätter att du förvalt ett säte och har en award seat. Var tidigt ute med att checka in och få ett boardingkort i hand. Skulle du bli nedgraderad vid gate så är det bara tyvärr att markera ditt ogillande och kräva ordentlgia eftergifter.

Är det en betald plats så skulle jag inte låta dom komma lika lätt undan.
 

EricT

Medlem
Förutsätter att du förvalt ett säte och har en award seat. Var tidigt ute med att checka in och få ett boardingkort i hand. Skulle du bli nedgraderad vid gate så är det bara tyvärr att markera ditt ogillande och kräva ordentlgia eftergifter.

Är det en betald plats så skulle jag inte låta dom komma lika lätt undan.

Stämmer att det är Award. Har dock guld och är osäker på om det finns andra Award i kabinen. De har dragit ner på platser till JNB för ett tag sedan så det är lite oroväckande.

Till Cape är det också "fullt" fast det enligt expertflyer finns lediga säten på fredag.
 
Last edited:

agehall

Medlem
OM du råkar ut för något, så ger ju EU261/2004 rätt bra betalt för det när man flyger F. Jag tror faktiskt inte att BA kommer att nedgradera dig. Det skulle vara riktigt extremt imho.
 

agehall

Medlem
EU261/2004 tar ingen hänsyn till hur du bokat och gäller precis lika mycket på en awardbokning som på en betald biljett. Om du skulle råka ut för något kan det alltså bli en riktigt bra affär för din del...
 

fcx

Medlem
EU261/2004 tar ingen hänsyn till hur du bokat och gäller precis lika mycket på en awardbokning som på en betald biljett. Om du skulle råka ut för något kan det alltså bli en riktigt bra affär för din del...

En involuntary downgrade ger väl 75% refund? Hur funkar det på en awardbokning? Får man tillbaka 75% av poängen är det kanske inte världens bästa affär (om man blir flyttad från First till monkey)?

På en voluntary downgrade skulle man dock kanske kunna kamma hem en fet voucher.
 

jumbooze

Medlem
En involuntary downgrade ger väl 75% refund? Hur funkar det på en awardbokning? Får man tillbaka 75% av poängen är det kanske inte världens bästa affär (om man blir flyttad från First till monkey)? På en voluntary downgrade skulle man dock kanske kunna kamma hem en fet voucher.
Man ska få cash, jag har ett fall som gått till domstol i Tyskland nu, inväntar domslut.
Men bara ersättning i annan form än cash om du går med på det! LH har schablonbelopp på 4000€ för att bli av med liknande ärenden...
 

agehall

Medlem
Jag skulle gå på vad en biljett i F hade kostat att köpa vid tillfället jag blev nedgraderad och hävda att det var vad som skulle användas som bas. Detta borde innebära en ganska dyr F-biljett...
 
Toppen