Senaste nytt

Qantas krisar

jurgenb

Medlem
Råkade på följande artikel på LinkedIn precis. Visste faktiskt inte att Qantas hade såna kärva problem.

Qantas will be saved by the government?but it might not be Australia?s ? Quartz!

Den inleds såhär;
Not that long ago, Qantas was considered the world’s most-profitable airline. Now the 93-year-old Australian carrier, famed for its unblemished safety record, is struggling to stay in the air without help from its government.

The “flying kangaroo,” as it’s known in Australia, lost its coveted investment-grade credit rating on Friday, December 6, after warning that it would lose up to $300 million for the half-year ending Dec. 31. It’s been forced to slash 1,000 jobs, and is expected to scale back unprofitable routes and cut spending on everything from IT to new aircrafts.

The rise and decline of Qantas reflects the shifting dynamics of the global aviation industry. After going public in 1993, the carrier for years reaped the benefits of its domestic monopoly and intense customer loyalty among Australians flying overseas, as reflected in its highly profitable frequent flyer business.
 

ACervin

Medlem
Jo det har skrivits mycket om Qantas sista veckan. Har haft svårt att tjäna pengar på longhaul under en längre tid. Frequent flyer programmet är det som dragit in storkovan och hållit Qantas under vingarna så att säga. Dessutom så är ägarstrukturen ett problem där jag tror det är 51% som måste ägas av statliga/Australiska intressen. Vilket gör att man inte kan söka kapital utomlands som nu Virgin Australia precis har gjort och vilket Qantas försökte stoppa med hänvisning till att det snedvrider konkorrensen. Det har dock inte myndigheterna gått med på. Qantas utökar nu samarbetet både med China Eastern och Cina Southern för att bland annat kunna flytta övertalig personal exempelvis piloter och kabinpersonal dit. De kinesiska flygbolagen har problem med att hitta servicepersonal med engelskkunskaper till sina utrikeslinjer. Sen tänker sig Qantas att serva mer flygplan i Kina för att spara pengar. Men det är lite SAS varning på Qantas nu med fel ägarstruktur, dyr personal och bångstyriga fackföreningar.
 
Toppen