Senaste nytt

Hilton Time Square

Najk

Medlem
hej,

Är det någon som har erfarenhet ifrån Hilton Time Square?
Jag bokade in familjen 5 nätter här och undrar om det finns något Executive Floor?
Enligt hemsidan så finns det inget, men läste en recension ifrån tripadvisor och där hade någon blivit uppgraderad som HHG.

Någon som varit där och har info eller övriga tips?
 

ulagun

Medlem
Reste till NYC med våra bästa vänner för en tid sedan.
Själva bodde vi på Hilton New york vilket var den värsta Hilton upplevelse jag någosnsin haft, som ett sämre Youth Hostel.
Våra vänner bokade Times square och bara att konstatera att de drog vinstlotten. Stämmer ingen lounge, men för övrigt toppenställe. Fräscha högt belägna rum, trevlig personal och tydligen superfrukost. De var mer än nöjda.
Dock lite knepigt att hitta ingången första gången man är där. Hotellet har ingen reception på bottenplan, så ingången är bara en liten oansenlig dörr (mitt emot B.B KIngs Bluesbar)
Att det dessutom är bästa läge behöver väl inte nämnas!?
 
Jag har bott där 3ggr med och utan barn och läget är svårslagbart, mitt i smeten. Vi var ett större gäng en gång och bokade ett lite större rum men på plats fick vi svaret att alla rum är lika men det var konferens så kvittot var viktigast..... Rummen är rymliga men det finns ingen Executive Floor. Frukosten är ok men inget extraordinärt men riktigt lugn pga att många äter ute pga priset. Som guld har den alltid varit fri. I gången norrut finns det mer typisk amerikansk frukost Applebie eller liknande heter det. The palm är min favorit köttrestaurang i NY. Best Steakhouse Restaurants: The Palm: Top Steak and Seafood, Private Dining passa dig bara för dry martinin den är stor och stark.
 

flapps

Medlem
Hej
Jag sitter i denna stund med en skrivande recension av hotellet. Tyvärr så har jag haft en massa annat att prioritera så den ligger halvklar. Kan berätta lite snabbt om hotellet.
Där fanns ingen Executive floor när vi bodde där för 2 år sedan. Vad jag vet så har dom har gjort en STOR renovering av hotellet i April i år så rummen är nog bättre än när vi bodde där. Restaurangen/frukosten är på 21:a våningen och den var helt ok. Applebees sidan om är helt ok också om ni är en familj ;) Ett tips är att fråga efter ett corner room så högt upp ni kan få..Gärna söderut så kan ni se mot Ellis Island om vädret är bra. Har du några andra frågor så hör av dig igen

mvh flapps
 

Najk

Medlem
Hej
Jag sitter i denna stund med en skrivande recension av hotellet. Tyvärr så har jag haft en massa annat att prioritera så den ligger halvklar. Kan berätta lite snabbt om hotellet.
Där fanns ingen Executive floor när vi bodde där för 2 år sedan. Vad jag vet så har dom har gjort en STOR renovering av hotellet i April i år så rummen är nog bättre än när vi bodde där. Restaurangen/frukosten är på 21:a våningen och den var helt ok. Applebees sidan om är helt ok också om ni är en familj ;) Ett tips är att fråga efter ett corner room så högt upp ni kan få..Gärna söderut så kan ni se mot Ellis Island om vädret är bra. Har du några andra frågor så hör av dig igen

mvh flapps


Tack för tipset! Ska be om ett corner room!
 
Toppen