Jaha, då tar vi en uppdatering av läget, det har inte gått så lysande hittills kan man säga.
Vi kom till KLM-disken och fick våra biljetter till LH- och BA-flygen, båda i bokningsklass Y så då kändes det ju helt ok!
Med LH-boardingkort gick vi genom security och passkontroll till gate. Ca 12 minuter före avgång meddelades att flyget var 75 minuter försenat. Vi skulle ha skaplig buffert på LHR så vi avvaktade lite. Lite senare kom ett meddelande om att flyget var inställt, men att det skulle dröja ett tag tills vi fick lämna airsideområdet. Efter sådär 30-40 minuter fick vi gå genom passkontrollen tillbaka till terminalen (ledda av otroligt otrevlig LH-personal som snäste åt koreaner och amerikaner att de väl fick leta upp ett hotell över natten i Berlin och flyga till London över München eller Frankfurt imorrn då..well well ibland är Tyskland inte så kul)
Nåväl, vi gick så klart tillbaka till KLM-disken för att höra vad vi kunde göra nu, men den hade stängt för kvällen. Försökte ringa lokalt KLM-nummer, inget svar längre, sedan hotline telefonkö tills jag gav upp. Försökte åtminstone avboka BA-biljetten via BA-sidan eftersom det var 2 timmar kvar till avgång för den flighten på LHR, gick inte för att den var bokad genom "travel agent" (=KLM). Åkte hem och fortsatte ringa KLM-hotline men gav upp efter 50 minuter i kö.
Så...nu sitter vi med LH-boardingkort till ett flyg som inte gick och biljett till ett BA-flyg som lämnade LHR för en halvtimme sedan. Allt i bokningen finns kvar på KLM-sidan även om det står att första "original"flygningen TXL-AMS var inställd (alltså det tråden började med).
Vad tror ni, finns det någon chans att rädda denna 4-segment run längre eller är det helkört? Utsikterna till ombokning/avbokning? Spekulera gärna, vi har börjat tröstdricka här i Berlin
Ett råd: Undvik helgutflykter i dåligt väder