Senaste nytt

Tips på bra hotell i Vientiane, Laos?

Gus

Medlem
Någon som känner till ett bra hotell i Vientiane? Pool är ett krav och gärna så centralt beläget som möjligt. :cool:
 

Kricka

Medlem
Jag bodde (för tre år sedan) på Settha Palace och trivdes bra. Kolla på nätet hur det var
med pool - var där på ett kortare jobb så det blev inget bad. Gillade att sitta på de små
restaurangerna nere vid Mekongfloden för att äta lokal mat och dricka en Beer Lao.
OT: Det finns ett svenskt café/konditori som var trevligt med hygglig WiFi.
 

agehall

Medlem
OT: Jag läste "Lagos" i rubriken och började fundera på varför du ville ha något som mest låter som ett semesterhotell där... Jag är nog lite skadad...
 

Heja

Medlem
För ett år sedan bodde jag en natt på Lao Plaza Hotel, som enligt egen utsago ska vara Laos första 5-stjärniga hotell. Mitt främsta minne därifrån var att de hade en säkerhetskontroll vid ingången, men om det berodde på ett kinesiskt diplomatbesök eller om de alltid har det vet jag inte. Eftersom det var en så pass kort vistelse hann jag inte bilda mig en jättebra uppfattning om hotellet, men pool finns där iaf.
 

cikada

Medlem
Leuxay Hotel bodde jag på några nätter för ungefär ett år sedan. Ligger ca 15 min promenad från centrum i ett lugnt område. Bra poolområde och öht ett mycket bra och prisvärt hotell. Vill minnas att vi betalade ca 50 USD/natten.
 
Toppen