Senaste nytt

Stiligt av Emirates Skywards

Ritz

Medlem
Fick ett paket hemlevererat via DHL för nån vecka sen. Det visade sig vara ett välkomstpaket från Emirates Skywards Silver, innehållande ett välkomstbrev, ett "designat" kort och två baggagetaggar. Snyggt är att namn och bonusnummer är förtryckta på kortet och baggagetaggarna. Nu är det ingen big deal att vara silvermedlem, och just därför tycker jag att Emirates ändå visar på lite stil trots att det "bara är silver".

IMG_9379 - version 2.jpg
 

dino_81

Medlem
Absolut stiligt!
Bortsett från hörlurar och att kortet levererades i en trälåda verkar Silverpaketet motsvara Guldpaketet.

swg.jpg
 

Ritz

Medlem
Wow, det där var riktigt riktigt nice! Är hörlurarna noise-cancellation?

SAS har en del att lära sig från den stora flygbolagsvärlden vad gäller service och bemötande. Arabisk kontra skandinavisk definition på lyx och premium må skilja sig åt, men jag tror alla människor gillar att känna sig uppskattade, oavsett vilken kultur man kommer ifrån.
 

VonMögen

Medlem
Hörlurarna är förvånansvärt bra. EK Guld är riktigt bra även i luften. Gillar att man blir välkomnad vid sätet även i ekonomi ... :)
 

dino_81

Medlem
Good day, Mr dino_81! Nice to have you onboard again!

De har ju ingen aktiv brusreducering men håller ute oljud helt acceptabelt. Enda kruxet är att jag inte har förstått vilken som är till för höger resp. vänster öra... Spelar kanske ingen roll när man lyssnar på IFE men om jag kör dem i mobilen...

EK:s vänlighet och generösitet har iaf imponerat på mig.

OT i tråden men det vore kul att veta vilka bolag som erbjuder det lilla extra (utöver själva kortet och bagagetaggarna) till sina mest frekventa resenärer.
 
Tycker verkligen detta är i klass med vad ett bolag bör erbjuda när man når silver och guld! Det här gjorde ni bra Emirates!

Fick mitt silverpack för 2 veckor sen :) Får mitt guld i januari!
 

nilsson

Medlem
Oj, förtryckta baggagetaggar var ju ett enkelt sätt att öka sannolikheten att man använder dem. Dels för att det är enkelt, och dels för att man inte kan ge bort dem.
 

FF#1

Medlem
Det känns som att de har det här med status på allvar, ibland blir man lite besviken vad "epigt" även höga statuskort levereras.
 
Toppen