Senaste nytt

Var spåra information om mitt försenade flyg?

jumbooze

Medlem
Hijackar tråden till en mer eller mindre relaterad fråga, hur spårar man var ett flyg har varit innan det kom till CPH?

Nu tittar jag på ett problem försening med "tekniska orsaker" (vill se vad man kan luska reda på förutom vad SAS säger) och vill se var flyget kom ifrån innan för att se om man överhuvudtaget kan hitta något om anledningen till förseningen.

Mitt flyg SK943/05NOV 2011.
Enligt flightstats var det försenat men jag hittar ej om det kom från ORD innan dess och om det var där förseningen uppstod eller om det var något annat.

Jag vill veta för jag väntar fortfarande på svar från SAS då jag inte köpte att Tekniska problem === extraordinära orsaker...
Men vill se om vad man kan luska själv som sagt.
 

Gnopps

Medlem
Jag flyttar det här inlägget till en ny tråd så det är lättare att följa.

För att svara på din fråga: Gå in på FlightAware - Flygspårare/Flygstatus/Flygtracking och leta upp ditt flyg. Längst upp i högra hörnet står det bredvid flygnumret "Track inbound flight", där kan du hitta varifrån det aktuella flygplanet kom (som flög flygningen, kanske inte det som ursprunglingen var planerat).

Kom också ihåg att SAS måste bevisa att det rör sig om extra-ordinära orsaker, att säga tekniska problem räcker inte - de har bevisbördan.
 

jumbooze

Medlem
Hej Gnopps,
Tack för "flytten", min link ovan är läken jag kommer till när jag söker, och den innehåller tyvärr inte den länken, verkar vara "för gammal flygning" lagras bara fram til 15/11, har du någon annan idé?
Mvh
Jumbooze
 

jumbooze

Medlem
Tack vare lite google cache så hittade jag följande

2011/11/06 22:06 SAS973 SK0973 CPH-BKK OY-KBA Scandinavian Airlines A343
2011/11/06 03:59 SAS984 SK0984 NRT-CPH OY-KBA Scandinavian Airlines A343
2011/11/06 00:50 SAS983 SK0983 CPH-NRT OY-KBA Scandinavian Airlines A343
2011/11/05 15:02 SAS983 SK0983 CPH-NRT OY-KBA Scandinavian Airlines A343
2011/11/05 11:33 -------- -------- - OY-KBA unknown airline A343
2011/11/05 10:39 SAS944 SK0944 ORD-CPH OY-KBA Scandinavian Airlines A343
2011/11/04 14:54 SAS943 SK0943 CPH-ORD OY-KBA Scandinavian Airlines A343

Lite motsägesefullt då den här verkar flyga till Tokyo och sedan BKK

libhomeradar - easy collect aircraft information - Details for the selected database entry

Men jag gräver vidare :D
Om någon har någon clue så pitcha in bara :D
 

jumbooze

Medlem
Eller ska man tolka detta som att de flög kärran från NRT -> ORD och därför blev försenade ORD -> CPH och det var därför mitt plan blev försenat CPH -> ORD?

Isf så bör man kanske titta på andra plan som blev försenade här ( det som eg. skulle fluget ORD -> CPH) eller?

Jag vet att bevisbördan om extraordinära omständigheter ligger på SAS men jag gillar att ha fakta själv.
 

agehall

Medlem
Eller ska man tolka detta som att de flög kärran från NRT -> ORD och därför blev försenade ORD -> CPH och det var därför mitt plan blev försenat CPH -> ORD?

Isf så bör man kanske titta på andra plan som blev försenade här ( det som eg. skulle fluget ORD -> CPH) eller?

Jag vet att bevisbördan om extraordinära omständigheter ligger på SAS men jag gillar att ha fakta själv.

Läser du inte i fel ordning nu? Det enda konstiga jag ser är att det flög två gånger i rad CPH-NRT. Men antagligen blev det försenat eller något sådant och dök därför upp två gånger trots att det bara flög en gång.
 

jumbooze

Medlem
Agehall: hmm, kanske, jag tolkade det som tidsskillnad till asien men jag kan ha fel.
Isåfall spårar jag helt fel kärra.
 
Toppen