Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 Lucka 3, Rom 15 000 poäng

taxvalp

Medlem
Som semi-pendlare till Rom bokade jag två t/r. Fanns dock bara platser kvar i Plus och som EBG (EBD?) är ju sallad och ett glas fulbubbel inte riktigt värt 15000 poäng. Får se om bokningen överlever vintern...
 
Två gamla påvar skall helgonförklaras i Rom i slutet av april. Sådana händelser lockar mycket pilgrimer till Rom, så tänk på att kolla logi ni som tänker åka dit då.
 

Palazzi

Medlem
Eller passa på att boka in er på en italiensk språkkurs i ett par veckor :)
Själv har jag gjort två vändor på Italian language school and courses in Italy - Study and Learn Italian in Italy with Dilit

Nu är jag bra sugen på en vända till Rom, men jag har ju redan bokat en veckas jobbresa till Rom i mitten på maj. Kanske om man skulle ta en weekend i april då kanske.

Ta Perugia istället, om du verkligen vill spendera tid på att lära dig språket. 09.00 - 15/16.00 varje dag, med italiens kanske bästa språklärare. Statligt understöd som kulturarv betyder kraftigt subventionerade priser - 3.800kr/mån för heltidsstudier.
https://www.unistrapg.it/en/didattica/fees

On topic: 15.000p låter ok, men inget superpris (som påpekats).
 

johisco

Medlem
Tänkte att jag skulle boka och visst finns det platser. Men.... Vad är det för jäkla flygtider? Helt omöjligt att åka till Rom över helgen med SAS. För det första har ju inte SAS några tider på fredag eftermiddag/kväll och vem fan vill gå upp tidigt på söndagen och ta flyget kl 11 hem igen...

Har försökt boka flyg med SAS över helger till storstäder tidigare(bla Rom) och har aldrig förstått mig på flygtiderna... Man vill ju maximera helgen och det gör man knappast med morgontider tillbaka på söndagen och inga kvällstider på fredagen.
 

taxvalp

Medlem
Tänkte att jag skulle boka och visst finns det platser. Men.... Vad är det för jäkla flygtider? Helt omöjligt att åka till Rom över helgen med SAS. För det första har ju inte SAS några tider på fredag eftermiddag/kväll och vem fan vill gå upp tidigt på söndagen och ta flyget kl 11 hem igen...

Nu går vi lite OT men SAS tider till Rom är som sagt ingen höjdare. Har gjort några to-sön i höst och att ta planet redan på förmiddagen på söndagen är trist och det går som sagt inte att resa på fredag kväll. Någon gång har det fått bli SAS/Swiss i stället med byte i Zürich.

SAS verkar dessutom ha dragit ner på flygningarna direkt från ARN under vintern. Hade bokat direktflyg men blev ombokad via CPH i stället senast i helgen (dock var ombokningen gjort med god framförhållning). Planet var i princip fullt och gott om norrmän och svenskar som beklagade sig över de ändrade planerna. Ont om passagerare i Plus varje gång jag åker till och från Rom så det tycks inte vara någon tung affärsdestination för SAS.
 
Toppen