Senaste nytt

Vana Belle Koh Samui

Mr.T

Medlem
Hej,

Planerar en resa till Koh Samui över påsklovet. Har tänkt att bo på Vana Belle ett SPG property. Jag undrade om någon annan har bott där och vad de tyckte. All feedback uppskattas!! :)
 
Jag var där för någon vecka sedan!

Trevligt hotell om man kan få ett rum med egen pool och utan insyn. Finns en del rum som har insyn med egen pool och de är ju inte lika roliga som de utan. Försök att få ett utan om det går. Borde funka speciellt om du har status på spg. Min kompis är Guld och vi blev uppgraderade till ett hörnrum med pool utan insyn.

Gäller också att man känner den personen man reser med väl då rummen är av det moderna snittet med badrum mitt i rummet i stort sett. Och in till toaletten är det bara en frostad glasruta som skymmer, samma sak med duschen.

Trevlig strand också. Men man måste gå väldigt långt ut i vattnet då det är så väldigt långgrunt.

Bifogar några bilder.

IMG_2588.jpg IMG_2589.jpg IMG_2597.jpg Visa bifogad bild 22087 IMG_2602.jpg IMG_2606.jpg IMG_2609.jpg IMG_5695.jpg IMG_5696.jpg IMG_5702.jpg IMG_7555.JPG
 

Attachments

  • IMG_7554.JPG
    IMG_7554.JPG
    276,2 KB · Visningar: 408

Mr.T

Medlem
Tack så mycket för svaret och bilderna, ser verkligen riktigt schysst ut. Jag ska ditt med familjen, 3 barn 14,16,18 år. Kommer de att trivas eller blir det långtråkigt för dem?
Hur är Engelska kunskaperna hos personalen, har bott på andra lyx-hotell i asien då Engelskan har varit riktigt dålig och det har lett till en sämre service nivå. :)
 

segra

Medlem
Man måste bara älska businessclass.se här tog det 14 h sen kom bildbevis. Detta är en
av anledningarna till att man hänger här ofta.(alltid):cool:
 
Ursäkta att det tagit en stund att svara, är fortfarande i Thailand så har inte haft tillgång till internet överallt.
Jag ska ditt med familjen, 3 barn 14,16,18 år. Kommer de att trivas eller blir det långtråkigt för dem?

Jag skulle nog säg att de kommer att trivas. Men jag vet inte om det finns så mycket aktiviteter att göra just på hotellet. Det är väl eventuell pool på rummet, pool vid stranden och stranden. Själva hade vi hyrt en bil och åkte runt på olika aktiviteter på ön hela tiden i stort sett. Kan till exempel rekommendera att åka till Intercontinental för att ta en drink och se solnedgången. Underbar utsikt!

IMG_2614.jpg

Ett annat tips är att åka till LeMeridien som varje kväll kl 19 har en avkopplande rislykts-ritual där gästerna på hotellet får vara med och släppa upp rislyktor. Är ni inte gäster där så går det bra att bara sitta och ta en drink även där. Är man kvick hinner man med både solnedgång på Intercontinental och lyktor på LeMeridien. Men det är ju onödigt att stressa. Vet inte vad barnen tycker om detta i och för sig men jag tyckte det var avkopplande i alla fall.

IMG_2694.jpg

Hur är Engelska kunskaperna hos personalen, har bott på andra lyx-hotell i asien då Engelskan har varit riktigt dålig och det har lett till en sämre service nivå. :)

Jag vet ärligt talat inte riktigt. De jag pratade med talade i alla fall god engelska. Grejen är att jag reste dit med en thailändsk kompis som uppenbarligen då skötte det mesta av snacket. Men det lilla jag behövde prata med dem så var det inga problem i alla fall!
 
Toppen