Senaste nytt

Mest prisvärda business class till Bangkok?

Bästa flygbolag som är billigast till Bangkok?

  • Lufthansa

    Votes: 0 0,0%
  • SAS

    Votes: 7 22,6%
  • Swiss

    Votes: 10 32,3%
  • Air China

    Votes: 1 3,2%
  • Turkish Airlines

    Votes: 5 16,1%
  • Aerosvit

    Votes: 3 9,7%
  • Något annat....

    Votes: 5 16,1%

  • Total voters
    31

FrasseF

Medlem
Tittar lite på biljetter för en semesterresa till Bangkok och Thailand i höst.

Vi funderar på att lyxa till det lite med en resa i business class och tänkte fråga er mer rutinerade resenärer vilket flygbolag ni anser har den mest prisvärda business classen från Sverige till Thailand.

Alltså pris mot vad man får för pengarna.

Tack!
 

Jacob

Medlem
Turkish Airlines har en bra business class produkt med riktigt bra mat, oftast har de även ganska prisvärda flygbiljetter.
 

Roger J

Medlem
Billigast är ju AeroSvit. Finns t/r för 13,500:- inkl avgifter i Business Class från Arlanda till Bangkok.
Med det inte sagt att det är prisvärt.
 

Roger J

Medlem
Har sett Business Class t/r med AeroSvit för 11,500:- en gång men det priset verkar inte finnas kvar. kanske lika bra så man inte frestas att göra något riktigt dumt.
 

kispiox

Medlem
I fjol åkte jag med Thai ARN-BKK i deras motsvarighet till "economy extra", som i Thais 747-400 flygplan blev business class-säten (ej lie-flat dock). Även servicenivån var väldigt business class-likt. Minns inte vad vi betalade, men det var mycket billigare än vad business-class med SAS skulle kostat
 
Minns inte vad vi betalade, men det var mycket billigare än vad business-class med SAS skulle kostat

Jag har hört att vissa resebyråer har grymma avtal på just Thai Premium Economy och kan ge väldigt förmånliga priser. Såvitt jag har förstått rör det sig om små resebyråer inriktade på främst Thailandsresor som t ex http://www.seatravel.se/ där min kompis köpte biljett till Bangkok för runt 12.500kr t/r.
 

Roger J

Medlem
AeroSvit har ett pris I Business Class som bokar i J-klass för exakt 12,000:- + skatt.
SAS billigaste i Business Class bokar i Z-klass och är 15,800:- + skatt.
Turkish Airlines har exakt samma pris som SAS men bokar i J-klass.
Skatterna för AeroSvit borde vara cirka 1,600:-.
För SAS (via Köpenhamn) och Turkish (via Istanbul) är skatterna antagligen närmare 3,000:- med bränsletillägg??
Alla priserna är t/r. Kollat med Expertflyer, så priserna är korrekta om biljetten ställs ut i Sverige (åtminstone för AeroSvit och SAS).
 

JacobGBG

Medlem
Jag gjorde en sökning igår när tråden togs upp och hittade Aerosvit priserna men kände att.... nä, jag kan inte rekommendera Aerosvit! ;-)
 
Toppen