Senaste nytt

Håller flygvärdinnorna koll? - Award eller Revenue?

Jakob K

Medlem
Hej!

Vet någon om FAs/crews inom LH Group håller koll på vilken typ av biljett man åker?

Om så är fallet, riskerar en resenär i F i att bli annorlunda bemött beroende på om man har en award- eller en revenuebiljett? Uppgraderade C-biljetter?

mvh
 

Dr. Miles

Expert
Jag passade på att fråga Cathay Pacifics pursern om detta på min flight till Seoul.
Hon sa att de kan se vem som åker med revenue och vem som åker som award, men hon poängterade att de behandlar inte passagerarna olika beroende på det så länge man sitter i samma kabin.
Statusen spelar dock roll, t ex när de tar emot beställning av huvudrätt.
 

m10

Medlem
Har en vän som är Purser på ANA och som, inofficiellt menar att dom rangordnar passagerarna i C fallande från ANA Diamond/Platinum (revenue/award irrelevant) → *G revenue → revenue → cash upgrade → *G award → award → OpUp.

Den genomgående servicen ska såklart inte påverkas, men prioriteringar görs därefter.

Obs! Ta inte ovanstående som en absolut sanning; det kan mycket väl ha varit så att vederbörande ljög mig rakt upp i ansiktet.
 

jumbooze

Medlem
Det ska inte vara skillnad så klart men jag fick en opup på AF CDG-CPH och när jag bad om bubbel som alla andra fått serverat så blev det en liten paus och en "min" och sedan så fick jag det men det kändes som det hängde ihop med att jag var en som fått det gratis...
 

Agö

Medlem
Det ska inte vara skillnad så klart men jag fick en opup på AF CDG-CPH och när jag bad om bubbel som alla andra fått serverat så blev det en liten paus och en "min" och sedan så fick jag det men det kändes som det hängde ihop med att jag var en som fått det gratis...

Svagt av AF.
 

Jakob K

Medlem
Ok. Detta måste ju testas empiriskt!

BC.se medlemmar måste helt fylla ett statistiskt relevant antal firstkabiner visandes olika status och biljetttyper. Alla data om servicegrad etc förs sedan ner BC.se-databas.

Sedan kan Björnström stå på ett BC.se specialevent med ett flådigt BI-interface och visa charts etc på hur det de facto ligger till.

:cool:

mvh
 
Toppen